Inlägg från: josefsmamma |Visa alla inlägg
  • josefsmamma

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

jajamensan....
    ingen tvekan om saken!

Josef 050703..... Elise och Fiona 070408
  • josefsmamma
    pusselbitar skrev 2007-08-29 14:19:54 följande:
    Jag tycker att vi ska få gifta oss i kyrkan. Vi får redan adoptera, däremot är det i dagsläget i stort sett omöjligt att göra det från utlandet pga att inga länder vill acceptera homopar som adoptivföräldrar. Men närståendeadoptioner görs!
    det är helt horribelt!
    Huvudsaken är väl att barnen hamnar hos en kärleksfull familj!

Jag anser att alla ska ha rätt att gifta sig i kyrkan, bara man har åldern inne (och att man inte är släkt såklrt)
  • josefsmamma
    Piii skrev 2007-08-29 14:42:52 följande:
    även homosexuella kan väl vara kristna dessutom finns det präster inom svenska kyrkan som är homosexuella
    precis!

alltså ska bara kristna få gifta sig i kyrkan, oavsett läggning
  • josefsmamma
    Fru U skrev 2007-08-29 15:07:24 följande:
    Varför ska ALLA har rätt till ALLT? Varför är det så fel med krav?
    för att om de inte har rätt så borde ingen annan heller ha det!
    Det är uselt att homosexuella inte ska kunna gifta sig i kyrkan...'
  • josefsmamma
    Fru U skrev 2007-08-29 14:50:04 följande:
    Präster är människor också och borde få möjlighet att följa sina övertygelser precis som andra utan att de innebär att de förlorar jobbet. Dvs om de inte vill viga homosexuella (om kyrkan bestämmer att det är okej) så ska de inte tvingas till det
    så om jag skulle jobba i butik och inte vill sälja matvaror till en nysvensk- då ska jag slippa det?
    det är det som kallas D I S K R I M I N E R I N G !
  • josefsmamma
    Sussie82 skrev 2007-08-29 16:10:39 följande:
    Vad e det jag ska utveckla?Min åsikt e att jag inte tycker att homosexuella ska få adoptera.Har inte emot dom i sig men för barnets bästa tror jag inte att växa upp med 2 mammor/pappor e det bästa för barnet.Alla tycker olika!Varför e alla på fl experter på att dra ut på allting?Kan man inte bara ta en annan människas åsikt kanske man inte ska läsa alla trådar!!
    jag är expert!
    jag mådde inte dåligt av att bo i ett kärleksfullt hem med mamma och hennes fru ochmina syskon!
  • josefsmamma
    Guldskimmer skrev 2007-08-29 19:30:12 följande:
    NEJ ABSOLUT INTE - bibeln är ju helt klart och tydligt emot homosexualitet så varför i all världen ska dom gifta sig i kyrkan för? För mig personligen spelar det ingen roll, men det känns ungefär lika "dumt" som att två buddhister prompt skulle gifta sig i ett judiskt tempel liksom, VARFÖR?
    men om man är kristen så ska det alltså gå bra?
    Då kan det inte ha något med sexuell läggning att göra!
  • josefsmamma
    Guldskimmer skrev 2007-08-29 19:36:21 följande:
    Om man är kristen så tror man på Guds ord=bibeln. Så homosexualitet platsar inte in i det kristna levnadssättet överhuvudtaget är mitt svar på den frågan.
    det var det värsta jag hört!!!
    var det inte eran Jesus som sa att den som är fri från synd ska kasta första stenen?
    det är väl isf gud som skapat människan och då även homosexualitet!!
    man kan mycket väl vara homosexuell och kristen!
  • josefsmamma

jag betalar kyrkskatt och ska då ha rätt att nyttja kyrkan oavsett sexuell läggning!

• josefsmamma

jag lever i synd, mina barn är bastarder eftersom jag inet är gift med deras pappa. Osis va!? synd att samhället förändras! jag har aldrig varit gift så jag kanske skulle bli stenad för mina utomäktenskapliga brott Nej... skämt åsido. Jag håller inte med.

• josefsmamma

Jag nser att den kristna tron är en OND tro...
    bibeln är en hemsk bok med.

Love to the people (jamaicansk uttal)

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?