Inlägg från: Elinore |Visa alla inlägg
  • Elinore

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Nej det tycker jag inte... jag tycker inte heller att föräldrar ska döpa sina barn i kyrkan(eller gifta)sig om dom en kvart senare säger; nej vi e inte troende.. men, det e ju så fint i kyrkan... då har man nog missat en hel del...

Det står i bibeln att en man och kvinna ska ingå äktenskap.
    Ett barn får inte sitt namn i kyrkan..
    Varför lova gud att man ska älska varandra när man inteär troende?

alla saker har sin plats...

• Elinore

mori.. ja lite så... jag som e kristen kan tycka att det e lite "lustigt" att se alla tomma bänkrader på söndagarna... men.. gifta sig och döpa barn.det "ska" man minnsan göra...
    då tycker jag det e bättre att gifta sig i rådhuset och ha en namngivningsfest eller liknande..sånt respekterar jag!!

• Elinore

alla som skriver att vi kristna som inte vill att homosexuella inte ska gifta sig i kyrkan.. oxå ska ta tillvara på att man skall stena folk osv.... jesus sa; den som är utan synd kastar första stenen.. alltså vill han inte att man skall stena eller döda folk för misstag.... (bara ett inlägg då jag ser så många som skriver att vi "ska" stena folk..för det står det minsann i bibeln)

• Elinore

fia sthlm; Ja eller hur... undra om någon här som slänger ur sig kommentarer högt och brett..någonsin har läst bibeln? eller, om dom tror att det står vissa saker...

• Elinore

Tamagal

Jo..det finns säkert saker i bibeln som inte är perfekta.. men, så är det nog överallt.. och jag känner att det viktigaste är ju tron..inte att man kan bibelcitat i huvudet
    Men, för mig känns det iaf mkt främmande att som homosexuell gifta sig i kyrkan, när bibeln säger att det är meningen att äktenskapet är mellan man och kvinna...
    I kyrkan gifter man sig inför gud... (inte för att det är en fin lokal, mysigt osv.. som många säger)
    Därför förstår jag inte varför vare sig folk som inte är troende eller gay vill gifta sig där..det är ju en lögn isåfall... att lova saker till en gud man inte bekänner sig till...

• Elinore

dorian...

det kan ju inte bli en "smal" sak att viga homosexuella?
    Det är ju inte det äktenskapet är till för?
    Jag går inte till djurgårdens arena och hejar på AIK, jag går inte till en buddist på söndagarna heller... (du försår vad jag menar tror jag...)
    Äktenskapet är till för en kvinna och en man...
    sen om homusexuella får någon annan typ av "giftermål" är väl jättebra... dom är inte sämre människor... men, det är fel att vigas i guds hus när bibeln säger tvärt emot.
    Rådhuset är en perfekt plats om man är homosexuell tycker jag.

Ps. vart i bibeln står det att en kvina inte får vistas i kyrkan under mens? Ds

• Elinore

du missar nog min poäng oxå...
    vart har du tagit dessa inlägg ifrån?
    Att man ska stena barn? eller dom som diskar på en söndag?
    Att tjejer inte ska komma in i kyrkan under mens?
    (Alla är välkommna i kyrkan....men, alla får inte vigas, just för att det är stiftat till man och kvinna)

du kan ju inte bara hitta på massa saker?

• Elinore

qenzo.. ja visst finns det massa homosexuella som är kristna... det är väl inget fel i det? läste i ett inlägg längre upp att det fanns en präst som var homosexuell... han levde i celibat och skulle inte gifta sig med en man...
    just för att äktenskapet är mellan man och kvinna

• Elinore

alexiaa - ja det finns säkert sådana präster oxå.. men, det är för mig helt fel... kan inte säga så mkt mer än så....

• Elinore

ja det är ju det jag säger... man "får" gärna vara homosexuell och kristen..men, det kommer bli ett knepigt liv... för man "ska" inte ha sex, får inte gifta sig osv...
    tycker iaf det är konstigt att usa präster är gifta med män.. men, USA har mkt konstigt för sig...

• Elinore

trollbottom
    jag vet att man som hetero får gifta sig i kyrkan....

• Elinore

trollbottom..vart står det att man måste vara oskulld för att få gifta sig?

• Elinore

dorian... som sagt.. jag har läst bibeln.. ge mig vilka stycken..så får vi läsa vad som står...
    vart det står att man skall stena barn och dom som diskar på en söndag..och vart det står att tjejer inte får komma til kyrkan när dom har mens...

men, jag tror att det kommer bli svårt för dig att hitta dessa rader... för dom finns inte..

det hade varit roligare att diskutera med dig ifall du varit mer seriös och inte bara slängde ur sig en massa bibelcitat...

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?