Inlägg från: Julias mamma |Visa alla inlägg
  • Julias mamma

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Im Fabulous skrev 2007-08-29 14:46:16 följande:

Men om man är homosexuell är man ju inte hetero, eller hur?Som handikappat vill man gärna vara "normal" men det är man inte.OBS! Jag menar inte att homosexualitet är ett handikapp. Men alla KAN inte ha samma förutsättningar! Det går inte!
    Vad menar du eg?
    Är det bara "normala" som skall få gifta sig i kyrkan?

Så en handikappad får bara gilla läget, och gifta sig borgligt?
  • Julias mamma
    Henrik31 skrev 2007-08-29 14:18:27 följande:
    varför vill de gifta sig i kyrkan om de nu föraktas?Det förstår jag inte.
    Dom föraktar kanske inte kyrkan!

Är man troende så förlåter gud bla bla bla...så tänker väl även kristna bögar!
  • Julias mamma

Jag gifte mig -inte- i kyrkan just för att jag -inte- är troende....

Samma gäller tycker jag, för gaypeople och alla andra...är man inte troende så skall man inte vigas inför gud...punkt slut!

Klart dom skall få gifta sig i kyrkan om dom vill....

• Julias mamma

QMiss LyckadQ skrev 2007-08-29 14:59:50 följande:

Min första tanke är ja självklart och det är nog min slutgiltiga åsikt också.Men... (Jag själv är inte kristen eller följer någon annan religion heller) jag undrar varför man vill göra det när kyrkan uppenbart motsäger sig homosexualitet. Om jag var homosexuell skulle jag då defenetivt inte känna att jag vill gifta mig i kyrkan, eftersom de skulle ha svårt att acceptera min sexualitet.
    Det kan jag också fundera på...
    Men som jag skrev ovan någonstans...gud förlåter bla bla bla...
    Det finns säker ngt kryphål som gör att homosexuella vill gifta sig där dom föraktas mest!
  • Julias mamma
    stina84 skrev 2007-08-29 15:05:33 följande:
    Det var absolut inte så jag menade, läs vad jag svarade på
    Det var till mig
  • Julias mamma

Fru U skrev 2007-08-29 15:07:24 följande:

Varför ska ALLA har rätt till ALLT? Varför är det så fel med krav?
    Fast att ställa ett krav som att alla utom bögar får gifta sig i kyrkan verkar ju puckat...

Alla som är troende får gifta sig i kyrkan...det låter bättre...
    Alla som inte är troende får hitta på ngt annat...

Ett tips...borgligt!
  • Julias mamma
    MissTag skrev 2007-08-29 15:38:01 följande:
    Ni som är hetero, troende och gifta. Varför ville ni gifta er i kyrkan?? Var det för att så gör man bara eller var det för att ni ville att erat äktenskap skulle vara välsignat av gud? Jag tror de flesta svarar det senare, iaf om man verkligen är troende. Kan det kanske vara därför homosexuella troende vill gifta sig i kyrkan?Bibeln är inte den mest dagsfärska, uppdaterade boken som finns. Om man levde ordagrant efter bibelns ord skulle man inte fungera i dagens samhälle. Om man tror på allt som står i bibeln så har man livlig fantasi och brist på logiskt tänkande. Personligen är jag inte troende men jag kan inte tänka mig att Gud skulle vara så inskränkt att han dömde folk på grund av deras sexuella läggning. Jag tror att H*n mer dömer människor genom deras handlingar i så fall.
    Ja är gift, hetero, men inte troende....därför gifte jag mig borgligt!
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?