Inlägg från: challis77 |Visa alla inlägg
  • challis77

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Min syster gick ur kyrkan för nga år sedan av den enkla anledningen att hon inte vill betala till något där hon känner att hon inte får något tillbaka, där hon inte känner sig välkommen. Innan utträdet hade hon ett längt samtal med prästen här, prästen var fakrtist på min systers linje och förstod att hon inte ville vara med längre. Men det här var för flera år sen, jag vet inte om synen har ändras för kyrklig vigsel nu för homosexuella?

• challis77

...det här fick jag höra av en kille jag jobbade med en natt, han är pigstvän och jag kan inte alls vad som sår i Bibeln eller inte men han sa att det stod någonstans i Bibeln att om en kvinna och en man är gift och mannen dör så skall kvinnan gifta om sig med hans bror. Jag vet inte alls om det stämmer, men OM det skulle stämme, borde inte det också vara en "sanning" för kyrkan också? (likaväl som att homosexuella är "otrogna") Om nu Gud har skapat alla mäniskor, har han inte skapat bögarna och flatorna då också? Ni behöver inte bli arga nu, men det här är bara tankar från en som inte studerat Bibeln så mycket sedan kyrkans barntimmar och senast konfirmationen

• challis77

Stina84, du menar alltså att alla homosexuella är det för att de VILL det???

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?