• krost

Enäggstvillingar?

Är osäker på om det är enäggstvillingar vi väntar - men gjorde VUL innan befruktning och då såg de bara ett ägg. Ska börja med halvtidssjukskrivning p g a foglossning och bäckenbesvär. Ska till läkaren imorgon.

Till mig sa de att man började superkolla med extra UL och sånt från v. 28 - men det kanske var för att allt såg så pass bra ut för mig? Tvillingarna var ju exakt lika stora på vårt ordinarie UL förra veckan (då i v. 18)

• krost

Ska dock fortsätta med vanliga kontroller hos BM som vanligt. Får väl fråga vid nästa koll (nästa vecka) om jag inte borde gå på fler ultraljud. Till mig sa de dock att de börjar superkolla från v. 24 om det är komplikationer och senare om det inte är det.

• krost

Therese33: Tänkte du ta av föräldraledigheten redan nu? För det behövs ju inte, det går att bli sjukskriven istället.

• krost

Okej, då missförstod jag...trodde du pratade om att ta en dag ledigt och då ta föräldrapenning redan nu.

Själv vill jag trappa ned stegvis och har därför fått sjukskrivning på halvtid. Har ju problem med foglossning och bäckenbesvär sedan några veckor tillbaka. Tror dessutom att jag blir mer effektiv totalt sett om jag jobbar halvtid.

Svar på tråden Enäggstvillingar?