• LOTTAAA

Stor klump kom ut..

Haft små brun, röda flytningar till o från sen i torsdags, igår satt ja på toan så kom det ut en större "klump", jätte läskigt..
    Det måste vara ett missfall?!
    Efter det så blöder ja inte så mkt mer. ska man inte göra det så allt kommer ut?? men var bara i v.7..

Hur snart kan man göra barn igen??
    Och hur märker man om allt kommit ut??

• Svar på tråden Stor klump kom ut..
  • smurfen08

Ring till BM och kolla! Det behöver ju inte vara MF men om man blöder (och speciellt klumpar) så ska man kolla upp det!

Lycka till och hoppas att det inte är ett MF!

• Charl8

Det behöver som sagt var inte vara ett missfall... jag var med om samma sak och ringde direkt till gyn. Fick komma samma dag och göra vaginalt UL. Det var en bit av moderkakan som hade lossnat så  det var ingen fara.
    Ring direkt nu! Och oroa dig inte i onödan.

• LOTTAAA

vad? behöver det inte vara det? verkar konstit, jag ringde och frågade, jag får inte ens komma dit, helt knäppa..
    Skulle bara avvakta.. och de trodde de va missfall..
    men nu efter att "klumpen" kom ut, så verkar det inte hända så mkt.. lite molvärk där nere kanske..

• smurfen08

Va? Vad konstigt? Låter ju knäppt!
    I och för sig förstår man väl dem att om det är MF så finns det inget att göra...men de kan väl ta in dig o kolla så du slipper vara orolig!

Om det inte kommer något mer/blöder mer så skulle jag ändå ringa igen imorgon och se vad de säger. Det är ju inte bra om det är ett MF och "allt" inte kommer ut.

Hoppas verkligen att det inte är någon fara!

• Charl8
    LOTTAAA skrev 2007-08-29 10:37:53 följande:
    vad? behöver det inte vara det? verkar konstit, jag ringde och frågade, jag får inte ens komma dit, helt knäppa..Skulle bara avvakta.. och de trodde de va missfall..men nu efter att "klumpen" kom ut, så verkar det inte hända så mkt.. lite molvärk där nere kanske..
    Men herregud... varför får du inte komma in?
    Stå på dig, ring igen.
    Som sagt så hände samma sak med mig och det var INTE ett missfall.
  • bumbibjornen

Hej! Läste din fråga.
    JAg var med om samma sak för ett tag sen, och jag trodde precis som du att jag var gravid tidigt och att jag fått ett missfall. Jag fick som typ korgulerat blod, det ser ut som typ lever bit. eller som rött gele. jag fick hela handen full. Jag åkte till närmaste barnmorska och hon sa att ibland kan det bli så att när du har mens så kan de bildas blod massor som blir till just en "gele klump". Det är inget farligt, men du ska undvika att ha tampong, utan använd i stället binda, så att klumparna kommer ut. Hoppas jag har hjälpt dej något :)

• misssecret

De är väldigt okänsliga när det gäller missfall och oro för missfall. jag blev väldigt dåligt bemött när jag fick missfall nu är jag gravid igen utan mens emellan men har blött lite. Det är bara att gråta i telefon och tvinga sig in, man ska inte behöver känna sig orolig!!!! Eller sätta sig på KK akut.

• bumbibjornen

Jag håller med!! Ring sjukvårds upplysningen och berätta hur du känner, enligt svensk lag måste sjukvården ta emot alla som behöver! så stå på dej.

• Mrs Firren

Jag hade blödningar med stora stora klumpar som kom i samband med att jag fick MA. Efter att en ordentlig klump kommit ut lade sig värken och sammandragningarna. Hände flera gånger men fick ändå skrapas till slut.

Här där jag bor är rutinen att dom inte kollar med VUL eller gör annan undersökning om MF:et kommer före v.13. Fr o m v 13 ska man åka in och kolla, men det där verkar skilja från landsting till landsting.

Om du är orolig tycker jag att du ska åka in till akuten iaf. Det är värt att vänta om du känner att en undersökning är viktigt för dej.

• emi

vid missfall så brukar man blöda mindre efter att graviditetsmaterialet kommit ut, så det kan ju vara därför du blöder mindre.
    Ny bebis kan du börja göra genast om du så vill men det är bra att vänta en mens bara för att ha bättre koll på när bebin blev till, lycka till!

• LOTTAAA

Hej alla!

Tack för era svar!

Idag har det kommit ut mera segt, klumpigt och jag har haft lite små ont.. Men har inte haft så speciellt ont.
    Är orolig att det inte kommer ut allt, ska nog ringa imon igen och försöka se till att dom kan kolla.. de är ju skit svåra med att få komma in..

Undrar oxå.. Nu när jag blöder, räknas det som en mens, så att man kan ha ägglossning om ca 2-3 veckor? eller måste man vänte en månad på att få mens igen, och sen ÄL????

• LOTTAAA

Undrar oxå.. När kan man ha sex? Direkt efter man slutat blöda? Eller ska man vänta ett tag??
    Nån som vet?

• LDN

exakt samma sak som trådstarten skrivit LOTTAAA hände mig idag.. så här är ytterligare en som undrar?!

• Maja o Linus

Efter mitt MF i maj så rekomerderade läkaren att vänta med sex tills jag slutat blöda och helst vänta en cykel tills jag provade igen.
    Jag blödde i 2 veckor men min mens kom tilbaka direkt efter som vanligt!

Stå på dig så du får hjälp, jag åkte till danderyd gyn akut och satte mig... då kan de inte säga att man ska åka hem och vänta!

Väntar otåligt på mitt lilla underverk!!!!
  • elsalorre

Hej jag hade missfall för 21/2 vecka sedan. Det började med brun flytning 10 minuter senare med klart blod och i stora mängder, Dagen därpå kom en stor klump och sedan klumpfritt bara. Men värken var olidlig så jag fick komma in p sjukhuset och varit där nu i 3 omgångar med hög feber och dåliga värden. Sista gången jag var där såg de en blodklump som fastnat nästan vid öppningen så han läkaren knåpade ut den.(ajajaj) sedan skrev han ut medicin som skulle tas i 3 dagar. Slutade med den i onsdags men blöder fortfarande fast utan smärtan. Tack och lov. Han sa att man helst skulle vänta över en mensperiod innan man försökte igen men min BM sa att när jag mår bra och det sluta blöda så var kroppen redo. Vill försöka nu..men väntar nog tills en mens passerat. Är väldigt svag så jag är nog inte redo på ett tag. Lycka till med allt!

• LOTTAAA

Jag har blödit en vecka nu.. är det normalt vid ett missfall??
    Jag är rädd att det är ett MA.. hur märker man om det finns några "rester" kvar där inne??

Ska åka utomlands om 2veckor, så hoppas inte det är kvar något.. då kan man väl inte bada och sånt

Tack alla för era svar

• LOTTAAA

Skrev jag att jag har lite molvärk emellanåt oxå..? det har jag.. kan man ha det

Shiiitt, jag börjar bli hypokondrisk :-S

• elsalorre

LÅter väldigt normalt och man kan ju fortsätta blöda även fast allt är ute. Jag har blött i 3 veckor nu men tror att det mesta är ute eftersom smärtan är borta. Men bada bör du inte göra förrän du slutat blöda. Infektionsrisken är ju ganska hög! Men om du är orolig så kolla upp det innan du åker.

• Moviefreak

Läste ditt inlägg först nu, och var bara tvungen att skriva till dig. Du coh jag fick ut "den där klumpen" på samma dag...
    Jag fick också mf den 28/8, och "klumpen" var plommonstort, och det var hemskt!! (var i v. 6)
    Samtidigt är man lättad över att slippa bli skrapad.
    Hoppas det går bättre för oss nästa gång!
    Kram

• LOTTAAA

Gjorde VUL igår, det var rest kvar på ca 6mm.. blev hemskickad igen.. får vääänta... usch vad surt de här är

Svar på tråden Stor klump kom ut..