• Pikku Enkeli

Ha hund i hundgård? Läs TS!

Från det att man går till jobbet och tills man kommer hem, dock med "uppehåll" för en lunchpromenad mitt på dagen. Vissa veckor kan det komma att bli nån enstaka dag i hundgården, andra veckor max 5 dagar och då sällan heldagar. I framtiden skulle det bli vardagligen, men vissa dagar endast några timmar.

Tycker Du att det är ett alternativ att ha en hundgård till sin hund under tiden man arbetar?

[[Winners never quit. Quitters never win.]]
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-27 13:48:02:
    Hunden skulle ha tillgång antingen till en isolerad hundkoja med uppvärming eller hundlucka så att den kan komma inomhus.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ha hund i hundgård? Läs TS!
  • enlitenbitkaka

Annat! Beror på hunden....hundar är flockdjur och en del hundar fixar INTE hundgård. Men det är ju bara att prova, om det inte funkar så finns ju dagmatte, hunddagis osv.

• skrultetuffs

Vad är skillnaden på hundgård och att vara inne? (förutom kissning o så) Hunden blir ju ändå lämnad ensam!
    Vi har hundgård men använder den knappt för grannen säger att hon bara sitter vid staketet hela dagen till skillnad från inne i huset där hon sover. (har filmat för att se vad hon gör...) och det känns ju betydligt bättre för både människa och hund o veta att hon kan ta de lungt på dagarna.

Vi lämnar max 5 timmar max 3 dagar/vecka.

• Prinsessorna

Inget för min hund, han (tycker han själv) har det mycket bättre och skönare i soffan när vi jobbar.

Det beror myket på vilken ras det gäller. Sen handlar det om värme på vintern och kyla på sommaren. Hundar är flockdjur och vill vara tillsammans med andra, hundar eller kanske mest med oss människor. Sen det här med kissandet. Kissar verkligen hundarna i deras hundgård?? Min hund kissar inte mycket i vår trädgård fast han kánske skulle behöva det ibland.

• jennie ellie

Självklart, i uppvärmd koja

• Kenzie

Absolut inte. Hundar är flockdjur och bör inte vara ensamma så mycket, oavsett om dom är hemma eller i en hundgård.

Älskade Theodor 060329
  • jennie ellie

Skulle man inte jobbba för att man hade hund skulle inte många ha hund alls. Har du hund själv Kenzie?

• Häxan Jia

Ja jag tycker det är ett alternativ när man arbetar.

Så länge vi bara snackar arbets tider så stör det inte mig OCH i en hundgård skall hunden kunna vara ute men även kunna gå in och få skydd från väder och vind någonstans, den skall ju självklart också ha tillgång till vatten och man sköter hundgården hygieniskt också.

Dock är jag emot att ha hundar i hundgårdar jämt, dygnet runt.

I am always willing to learn, however I do not always like to be taught
  • Kenzie
    jennie ellie skrev 2007-08-27 21:58:45 följande:
    Skulle man inte jobbba för att man hade hund skulle inte många ha hund alls. Har du hund själv Kenzie?
    Eeh ja jag har hund, vad har det med saken att göra? Nej jag tycker inte att man ska ha hund om man heltidsarbetar och inte kan ordna t.ex hunddagis eller dagmatte.
    Älskade Theodor 060329
  • Häxan Jia
    Kenzie skrev 2007-08-27 23:07:43 följande:
    Eeh ja jag har hund, vad har det med saken att göra? Nej jag tycker inte att man ska ha hund om man heltidsarbetar och inte kan ordna t.ex hunddagis eller dagmatte.
    Det beror väl på om man kanske bor nära hemmet eller inte. Jag heltids studerade och arbetade och kunde ändå ha min hund!

Jag cyklade hem varje lunch rast, käkade och tog en runda med hunden, cyklade tillbaka till skolan. När jag jobbade hela dagar på jobbet, så var de uppdelat i två pass, ett på morran, pasu i 4½ timme och sedan jobb på kvällen. det fungerade utmärkt för mig och min hund iaf :-d
    I am always willing to learn, however I do not always like to be taught
  • jennie ellie

Det har stor betydelse om du är hundägare själv eller bara har en åsikt, konstigt att du inte förstår det

Svar på tråden Ha hund i hundgård? Läs TS!