Inlägg från: mam78 |Visa alla inlägg
  • mam78

vad är rimligt att ta betalt?

Det kan ev bli så att min 20 åriga lillebror o hans flickvän behöver bo hos oss några veckor...sitter o klurar på hur mkt betalt ja ska ta av dom per vecka...han har haft ett välbetalt sommarjobb, fått ut 4 ggr va jag har i fp, så ja har inte råd att vara generös. Det kommer bli jobbigt det vet ja, men kan inte neka för det är i kris fall som dom kommer hit.

• Svar på tråden vad är rimligt att ta betalt?
  • mam78

ja hade det bara varit lillebror som kom hit så hade det mest varit tal om en symbolisk summa, men nu följer ju hans tjej med, o inte är jag på något sätt skyldig att försörja henne tycker jag...men hade ändå inte tänk ta betalt för mer än maten ;-P Tak över huvudena får dom gratis

• mam78

Dom får ett eget rum o ja kommer väl antagligen serva dom med att laga mat, men resten får dom sköta själva (det är inget hotell som mamma brukar säga till honom)

• mam78

Att ta betalt föll mig först inte in. Men det var min mamma som sa att ja inte skulle vara för snäll för det rör ju sig om boende o inte "komma o hälsa på" (vilket jag har en tendens att vara) o som sagt hade det bara varit min lillebror som kom så hade ja bjussat på det, men hans flickvän nja...ok hon tillhör väl familjen, men ja vet inte, dom har inte varit tillsammns så länge o jag har inte träffat henne många gånger...SOm sagt endast matkostnad jag vill att dom ska vara med på. Im fabulous tack för den konkreta summan nu har ja något att gå efter

Svar på tråden vad är rimligt att ta betalt?