• Svart ros

Kan ej bli gravid naturligt

hur känns smärtan man har vid endometrios? Hur kan man börja misstänka att man fått endometrios?

• Svart ros

Okej, jag har ju oxå smärtor vid äl och vid mens men smärtorna vid äl blev liksom värre efter en abort jag gjorde och de har inte sagt nånting om att nånting är fel i mej när de gyn undersökte mej vilket de har gjort två gånger efter aborten, senaste gången för ca 4 månader sedan. Borde jag oroa mej??

AlvaochTor skrev 2007-08-31 10:24:17 följande:
    Jag kände det bara genom jag fick fruktansvärt ont vid mens och ägglossning. Det beror väl på var det sitter, men symtomen tror jag kan vara att man ofta har magsmärtor, det hade jag. Och att mensen inte är regelbunden.
  • Svart ros

Hur oregelbunden mens har du? Jag har de två senaste månaderna fått mensen två dagar tidigare än planerat, troligtvis tidigt missfall första gången men inget jag har kollat upp. Blöder du under väldigt kort tid eller vad menade du med minimal mens? Är endometrios ärftligt, har någon i din familj oxå haft det?

AlvaochTor skrev 2007-08-31 10:38:53 följande:
    Tycker inte du behöver oroa dig om du fungerande ÄL och mens... men annars kan du begära en spolning om du inte redan har gjort det. Det var så dom upptäckte det hos mig. Jag har gått på koll i många år, men dom såg ingeet på vanlig ultraljud. Det kan även vara hormonerna som göra att du har mer ont. Det är så svårt det där, jag trodde allt var ok efterrsom jag hade ÄL enligt stickorna, men minimal mens...
Svar på tråden Kan ej bli gravid naturligt