• Tualisa

Kan ej bli gravid naturligt

Jag har samma problem som du. Har opererat mig två gånger för sammanväxningar och nu ser allt det bra ut. Men nu har dom upptäckt att jag inte harnågon ÄL, något som jag haft alltid förrut. Äggstockarna har som lagt av? Så nu väntar fler behandlingar, blir privat ivf troligtvis i höst för att försöka stimulera fram ägg ifall det går. Annars rekomenderar dom mig äggdonation, och det känns så overkligt. Har gråit floder sen jag fick detta beskedet vid en spolning,  känns som ett stor nederlag, ett slag i huvudet. Så jag förstår hur du känner.

Yhezzy skrev 2007-08-25 20:34:16 följande:
    Min högra äggstock e agripen av endometrios så den fungear inte som den ska den heller.. har varit gravid 2 gånger tidigare men gjorde då abort, då ja var 14 å 17 år. (22 år nu) så det som känns jobbigast att veta att man kunnat bli gravid, men att de nu inte funkar.. för nu under utredningen så tog de juhe prover å ägglosningen fungerar inte riktigt, de producerars inte som de ska. Å eftersom min vänstra äggstock e blockerad så kommer juhe inte äggen igenom.. fick veta detta för ungefär 4 dagar sedan, så ja vet inte hur jag ska hantera alla känslor just nu.. kram
  • Tualisa

Jag kände det bara genom jag fick fruktansvärt ont vid mens och ägglossning. Det beror väl på var det sitter, men symtomen tror jag kan vara att man ofta har magsmärtor, det hade jag. Och att mensen inte är regelbunden.

• Tualisa

Tycker inte du behöver oroa dig om du fungerande ÄL och mens... men annars kan du begära en spolning om du inte redan har gjort det. Det var så dom upptäckte det hos mig. Jag har gått på koll i många år, men dom såg ingeet på vanlig ultraljud.
    Det kan även vara hormonerna som göra att du har mer ont. Det är så svårt det där, jag trodde allt var ok efterrsom jag hade ÄL enligt stickorna, men minimal mens...

Svar på tråden Kan ej bli gravid naturligt