• Yhezzy

Kan ej bli gravid naturligt

Har nyss genomgått en utredning för å se varför ja ej lyckats bli gravid. Och en titthålsoperation visa att jag har endometrios som gör att de blir svårare att bli gravid naturlig väg, och att vänster äggstock är blockerad pga ett fler tal äggledarinflammatoner. Så läkaren sa att de inte e många procents chans att bli gravid, den chans som finns är ev med provrörsbefruktning.. jag har juhe anat att det kan vara så men endå när man fick det bekräftat så känndes de som ett jävla smäll.. man känner sej otillräcklig att inte ens kunna bli gravid naturligt kanske.. känns svårt att kunna prata om de, känns lite tabu belaggt tycker ja..

• Svar på tråden Kan ej bli gravid naturligt
  • Yhezzy
    AMH80 skrev 2007-08-25 20:20:17 följande:
    Jag har oxå endometrios (fick veta det under vår barnlöshetsutredning), visserligen har jag inte haft nån äggledarinfektion eller sammanväxningar, så jag hoppas att det ska funka.Inte för jag vet, jag bara undrar men din högra äggstock, funkar inte den heller eller är det nåt annat?! Annars borde det ju finnas en god chans tack vare den.Usch det var inget roligt besked för dig! Hoppas det löser sig på bästa sätt. Kram
    Min högra äggstock e agripen av endometrios så den fungear inte som den ska den heller.. har varit gravid 2 gånger tidigare men gjorde då abort, då ja var 14 å 17 år. (22 år nu) så det som känns jobbigast att veta att man kunnat bli gravid, men att de nu inte funkar.. för nu under utredningen så tog de juhe prover å ägglosningen fungerar inte riktigt, de producerars inte som de ska. Å eftersom min vänstra äggstock e blockerad så kommer juhe inte äggen igenom.. fick veta detta för ungefär 4 dagar sedan, så ja vet inte hur jag ska hantera alla känslor just nu.. kram
  • Yhezzy

okej,läkaren sa bara att jag ska nu få testa p-spruta mot värken för ja har sådan hemsk värk av endometriosen att ja inte ens önsar min värsta ovän de alltså.. så sa ha att j ska få testa nå med som sätter igång ägglossningen, men ja pallar inte med värken just nu, så då prioterar ja hellre att få bort smärtan liteän att försöka bli graidjust nu fast det är min högsta önskan!! har du lyckatsbli gravid da? känner du av din endometrios mycke?

• Yhezzy

men adda mej gärna på msn =) lättre att snacka där juhe =) pluttinuttan185@hotmail.com

AMH80 skrev 2007-08-25 20:59:47 följande:
    Ja ok. Hoppas du slipper smärtan, jag vet den är fruktansvärd.Jag har väldiga problem med värk från ägglossning fram till mens, usch och fy.Nej jag har inte lyckats bli gravid, men med tanke på att vi har manlig faktor så är det ju en del av boven, förmodligen ska vi insemineras i höst.Men först nu då får du p-spruta eller? Och efter att den gått ur kroppen medicin som sätter igång ägglossning?Och jag håller med dig jag önskar ingen denna smärtan.
Svar på tråden Kan ej bli gravid naturligt