• reboot

Forumregler ändringar i fetstil

?Konstigt att alla skriker på sidan som blir orättvist behandlade. Jag har också skrivit MIN åsikt men likt förbaskat så blinkar boxen grönt/rött
    FAST jag håller mig inom reglerna?

Du kanske har "mainstream" åsikter men det har vist kommit klara ?regler? mot mina åsikter och hhmm åsikter som stora delar av landet faktiskt delar.

? Jag har alltid skrivit min åsikt och jag har heller inte märkt av någon åsiktsreglering. Jag har inte märkt någon skillnad nu mot tidigare, förutom att det är fler medlemmar som skriker att FL har blivit så kasst.?

och VARFÖR tror du att fler och fler reagerar?
    KAN det vara för att allt fler inboxar lyser upp med jämna mellanrum och allt fler åsikter försöker direkt tystas?

• reboot

Fru U skrev 2007-08-24 12:37:23 följande:

och INGA förklaringar och INGEN förtydlig ÖVERHUVUDTAGETDåligt, mycket dåligt
    Hhmm förväntande du dig nått annat?
    Om jag ska gissa så var denna tråden en direkt provokation *även om VI inte får göra sånt*. Ett sätt för admin att kolla pulsen. Och av den hatiska stämningen och teman i fler och fler trådar nu så håller saiten på att göra uppror
    *NO MORE*
  • reboot
    JM76 skrev 2007-08-24 12:51:50 följande:
    Jag röstar på att FL lägger till en regel om att man måste köpa ett speciellt tangentbord för att få skriva inlägg i forumet. Tangenbordet skulle bestå av tre knappar:"kraaaaaaamiz", "jag håller med!!!" och "jag skulle aldrig lämna mina barn hos barnvakt förrän de är minst 15 år gamla"
    Glöm inte den viktigaste tangenten av alla. STYRKEKRAMAR till alla
  • reboot

R Mutt skrev 2007-08-24 14:42:24 följande:

Jeeezuz...dessa regler blir bara värre och värre... Jag måste bara undra: Får vi FL-medlemmar gå ifrån datorn för att pissa när man vill? Eller är det särskilda tider som gäller för detta?
    Jag TROR det
    Så länge du inte skriver om det
  • reboot

? Andra regler som den mot narkotika har tillkommit eftersom vi är en familjesajt och som sådan inte kan ställa oss bakom att droger framställs i positiv och förskönande dager, vilket ofta gjorts?

kan ni ställa är bakom att droger framställs på ett REALISTISKT sätt?
    Som en familjesaite är det väll ett korrekt beteende att sprida information och inte fördomar?
    jag kan förstå regler som att man ska inte uppmuntra andra till att beblanda sig med illegala substanser.
    Men att sprida missinformation och UPPMUNTRA det är väll ganska kontraproduktivt. Lite på grund av att just det går emot andra regler ni har satt upp som att RESPEKTERA varandras åsikter.

• reboot
    jtoao skrev 2007-08-24 16:44:19 följande:
    Hur kan folk bli så upprörda för att dom inte får prata gott om knark? Det finns en massa pro-drogersiter gå dit!!!
    Jag blir upprörd när folk som inte vet ett smack om temat sprider fördomar *som inte har någon förankring i vetenskap eller verklighet* och stämplar/dömer utan hänsyn diverse substanser och folk som brukar dessa.
    Det handkar egentligen inte ens om pro eller anti det handlar om att veta VAD man snackar om och inte bara upprepa inlärt skitsnack och med det nedvärdera andra MÄNNISKOR.
    Här sitter föräldrar som snappar det som skrivs och lever därefter. Är det helt ok enligt dig att man ska ?låta? folk växa upp med direkta fördomar och skicka dessa vidare till sina barn?
  • reboot
    Hallontårta skrev 2007-08-24 17:04:15 följande:
    Om temat gäller droger...ja? självklart.
    *suck*
    standard respons här
    du ÄR väll konsekvent och du brukar/snackar inte om kaffe alkohol eller cigg heller vad?
    Som också är droger OCH har större biverkningar än dem lagliga varianter.
  • reboot
    Hallontårta skrev 2007-08-24 17:11:58 följande:
    Lite skillnad på knark och kaffe Fast detta är väl inte rätt tråd att snacka droger i, eller hur.
    Jaså? Drog som drog det är inte lagen som avgör hur skadliga dem är.
  • reboot
    ming skrev 2007-08-24 17:42:33 följande:
    Det är ju helt uppenbart att de menar olaglig narkotika. Tex får man inte försköna LSD, GHB, etc.Stesolid och alvedon får man självklart diskutera, dock behövs ju recept för att få stesolid.Man får diskutera morfin som ges på sjukhus och hur man reagerade, men man får inte uppmuntra till att använda morfin olagligt.Några exempel bara. Och nej, det handlar ju, som ni alla säger, om sunt förnuft. Förstår ni helt seriöst inte vad som menas med den punkten?
    Olagligt? Var?
    Det finns flera länder som använder cannabis som medicin. Får man då inte diskutera dem medicinska egenskaper som plantan har?
  • reboot
    jtoao skrev 2007-08-24 17:50:15 följande:
    Det är olagligt i Sverige, det finns andra ställen där du kan förorda den...
    Så om någon av ren nyfikenhet frågar *vilket har hänt många gånger här* så ska man inte svara?
    Och svarar man så ska man absolut inte säga hur det är utan fortsätta sprida dynga över hur farligt det är och *bla bla bla*
  • reboot
    jtoao skrev 2007-08-24 18:05:07 följande:
    JA, *är mycket för det*
    Jag hoppas du inte lever som du förespråkar här. Personligen så brukar jag inte ljuga folk rakt i ansiktet och försöker inbilda dem nått som är inte sant.
  • reboot
    Jomppelina skrev 2007-08-25 12:56:00 följande:
    Det verkar inte som om tråden är öppen för kommunikation ledning och medlemmar emellan, utan det är en ren informationstråd där medlemmar kan få diskutera sinsemellan???Vad är det som har hänt egentligen ang offentlig ursäkt och avbön? Jag förstod inte riktigt det där. Har inte hängt med de sista dagarna här riktigt.
    *Ge mig pengar och skit på dig* mentalitet.
    Vist är den roande
    *passar det inte så fuck off*
    beklagar språket men detta kan inte misstolkas
  • reboot

? Och varför är det så hemskt om ngn skulle vilja diskutera sex mer ingående och även försköna droger??
    Eller rakt av komma med KORREKT information om droger i frågan *för sådana frågor ställs faktiskt*
    det mesta som har med droger att göra är INTE negativt. Det mesta som har med missbruk att göra är dock det.
    Att inte göra någon skillnad mellan dessa två HELT skilda ämnen är ju helt absurd!

• reboot

Roisin Dubh skrev 2007-08-26 00:34:31 följande:

Så länge olagliga droger är olagliga och så länge majoriteten av medlemmarna på sajten helst vill slippa drogpropaganda så är det den vägen vi väljer. Detta är bara att acceptera.
    Men det handlar inte om varken lag eller propaganda!
    Det handlar om KORREKT *vetenskapligt bevisad* INFORMATION.
    Menar du på att om någon ställer en fråga så måste vi nu LJUGA för att inte gå emot reglerna?

Eller ska vi bara följa reglerna och fortsätta sprida fördomar mot diverse droger och stämpla folk som brukar dessa?
    Går inte det tvärt emot dem flesta av redan satta regler? Som ?respektera VARANDRA och åsikterna??
    Hur kan man respektera folk som det finns REGLER som direkt stämplar och dömer ut allt för många av dem som surfar här!
  • reboot
    reboot skrev 2007-08-26 00:40:21 följande:
    Men det handlar inte om varken lag eller propaganda!Det handlar om KORREKT *vetenskapligt bevisad* INFORMATION.Menar du på att om någon ställer en fråga så måste vi nu LJUGA för att inte gå emot reglerna? Eller ska vi bara följa reglerna och fortsätta sprida fördomar mot diverse droger och stämpla folk som brukar dessa? Går inte det tvärt emot dem flesta av redan satta regler? Som ?respektera VARANDRA och åsikterna??Hur kan man respektera folk som det finns REGLER som direkt stämplar och dömer ut allt för många av dem som surfar här!
    Måste jag verkligen citera mig själv för att få ett svår på det jag skrev?
    eller faller detta under censur regeln ?
    *om du inte kan hantera verkligheten så ignorera den*?

SÅ det ÄR fel att försöka stoppa fördomar och propaganda menar du?
  • reboot
    reboot skrev 2007-08-26 00:40:21 följande:
    Men det handlar inte om varken lag eller propaganda!Det handlar om KORREKT *vetenskapligt bevisad* INFORMATION.Menar du på att om någon ställer en fråga så måste vi nu LJUGA för att inte gå emot reglerna? Eller ska vi bara följa reglerna och fortsätta sprida fördomar mot diverse droger och stämpla folk som brukar dessa? Går inte det tvärt emot dem flesta av redan satta regler? Som ?respektera VARANDRA och åsikterna??Hur kan man respektera folk som det finns REGLER som direkt stämplar och dömer ut allt för många av dem som surfar här!

Måste jag verkligen citera mig själv för att få ett svår på det jag skrev?
    eller faller detta under censur regeln ?
    *om du inte kan hantera verkligheten så ignorera den*?

SÅ det ÄR fel att försöka stoppa fördomar och propaganda menar du?

"Trummar otåligt med fingrarna.
    Hur många timmar ska det ta för att få ETT simpelt svar?
    *nu när admin ÄNTLIGEN har blandat sig i tråden* *efter några DYGNS fördröjning *"
  • reboot

Så du menar på att man måste förneka cannabis medicinska egenskaper?
    Som ett klart ex? . För du vill väll inte att jag ska posta ett berg av vetenskap som tyder på att dagens mediciner *läs gift* förstör folk innan dem botar nått.

Annars så kan jag inte mer än hålla med OM man använder sig av religiösa/statliga sidor som källa så är man helt fel på det. Man ska kolla fakta OCH källor innan man utrycker sig. Men det vad ni är att helt förbjuda diskussionen. Vilket för sig ÄR helt absurd?
    Jag kan förstå önskan att hålla uppmuntrande trådar borta från en ?familje?saite MEN DET ska inte förhindra spridning av ren information vilket jag nu snackar om

Roisin Dubh skrev 2007-08-26 02:50:37 följande:

Som redan svarat, du får gilla läget helt enkelt.Vill du sjunga drogers lov får du göra det på någon annan sajt. På denna sajt vill majoriteten inte mötas av den propagandan. Vad som är fakta eller ej beror på vilka källor man använder sig av men vi kan konstatera att många droger är otillåtna enligt svensk lag och därför finns det ingen anledning för denna sajt att agera plattform åt de som förespråkar drogerna.
Svar på tråden Forumregler ändringar i fetstil