• snusmumriken2

Forumregler ändringar i fetstil

Liksom många andra här funderar jag över vad som hände med regeln om offentlig ursäkt? Finns inte den? hur kan den då tillämpas?

Undrar också vad begreppet "extrem sex" innebär.
    Det som jag anser vara extremt o stötande är troligtvis inte det för någon annan.
    Vem bestämmer detta? Kanske vore på sin plats att konkretisera det exemplet?

• snusmumriken2

Ursäkta om jag upprepar mig...

Men är det NÅN som fått en förklaring angående "offentlig ursäkt för att slippa avstängning"-regeln som ledningen tillämpade igår?

Kommer den att användas framöver också?
    Bör vi oroa oss för denna bestraffning i framtiden?

O framför allt... VAR kom den ifrån?!

Har inte sett den i regelverket vare sig före eller efter...

Eller är det helt enkelt så att FL´s ledning kan komma på "straff" efterhand?

Väntar med spnning på en förklaring...

• snusmumriken2
    Hallontårta skrev 2007-08-23 18:24:46 följande:
    Herregud har du hakat upp dig på det eller? Johan har säkert insett sitt misstag och han _har_ bett vederbörande personer om ursäkt. Nu är det bara ni tjatfior som håller på!
    Fast nu är det ju faktiskt inte huruvida Johan bett om ursäkt eller inte som är det relevanta längre, som du verkar tro, utan om denna regel kommer att tillämpas igen.
    Som medlem på ett forum där det för tillfället diskuteras regler anser jag detta vara en MYCKET aktuell fråga.

Helt annan sak.

Synd att ingen verkar ta sitt ansvar o ge ett svar bara.
  • snusmumriken2
    Hallontårta skrev 2007-08-23 19:21:50 följande:
    Uppenbarligen kommer han inte det eftersom de inte står med bland de nya reglerna. Och jag tror att han redan har lärt sig sin läxa nu. Varför älta?
    Den regeln stod inte med i det gamla regelverket heller, ändå användes den.

Jag anser inte att det ältas nåt, tycker att ett ärligt svar vore på sin plats istället för att sopa allt under mattan.

Ett enkelt "ja, regeln kommer att tillämpas igen" eller "Nej, det var ett misstag o kommer inte hända igen" är inte svårt att åstadkomma.
    Som det är nu framställer de sig själva som oseriösa amatörer.
    Sorgligt på ett i övrigt bra forum.
  • snusmumriken2
    jannej skrev 2007-08-23 19:23:05 följande:
    det är väl inget brott att kritisera reglerna så vitt jag vet fast jag kanske är felunderättad
    Var inte så sker på det du
    Man får ju inte kritisera FL´s ledning, o det är ju de som snickrat ihop reglerna, så kritiserar du reglerna kritiserar du ju ledningen... eller?
  • snusmumriken2
    snusmumriken2 skrev 2007-08-23 19:29:03 följande:
    Var inte så sker på det duMan får ju inte kritisera FL´s ledning, o det är ju de som snickrat ihop reglerna, så kritiserar du reglerna kritiserar du ju ledningen... eller?
    sker= säker
    Ä-knappen har blivit aningens trög...
  • snusmumriken2
    Hallontårta skrev 2007-08-23 19:34:19 följande:
    Men det är förvånansvärt att så många orkar bry sig och tjata ihjäl sig om en sak som säkerligen inte kommer att upprepas och som borde vara utagerat nu. Det är inte ot, jag diskuterade eventuella regler.
    Fast enligt de nya reglerna var ju ditt inlägg en sådan kommentar som inte accepteras Ja ja, vi får väl se hur bra de nya reglerna funkar.
  • snusmumriken2
    mintchocolate skrev 2007-08-23 19:37:13 följande:
    Jag tror helt enkelt att man får gå på magkänsla. Jag har sett många sextrådar som inte alls är provocerande. Visserligen min tolkning, men de har heller inte plockats bort. (vad jag vet) Jag tror man vet vad som är okej eller inte.
    Problemet är ju att magkänslan är olika hos olika människor.
    Säg att någon gillar fisting. En annan finner detta högst onormalt o stötande o anmäler detta inlägg.
    VEM beslutar om åtgärd?
    VEMS normer ska ligga till grund för om inlägget anses provokativt o stötande eller inte?

Det är ju detta som gör det så svårt...
  • snusmumriken2

Hm, en fundering...

När man avregistrerar sig, får man då chansen att förklara varför man väljer att inte vara kvar som medlem på sajten?

Vet att andra sajter har det så, o det är ju jättebra om ledningen får reda på om medlemmarna är missnöjda med något så att ledningen får en chans att bli bättre...

Om det inte är så på FL kanske det vore nåt att införa?

• snusmumriken2
    cloudberry79 skrev 2007-08-23 20:33:05 följande:
    Hade det stått droger hade det ju omfattat även alkohol och tobak, men nu står det klart och tydligt narkotika, där alkohol och tobak inte räknas in rent begreppsmässigt.
    Fast det står att man inte får försköna intagandet av tobak o alkohol under graviditet.
    Så det måste ju även gälla det då?
Svar på tråden Forumregler ändringar i fetstil