-
Finns ju Flashback tex.avregistrerad skrev 2007-08-23 21:16:25 följande:Cloduberry, vilka ar de sajterna dar man far skriva vad man vill?
-
Jag är ju medlem där iaf!JAG är BÄST skrev 2007-08-23 21:35:48 följande:ming, jag tror mer än hälften redan finns på fb.Jag skriver typ aldrig där tyvärr, jag tycker att det är svårt att navigera sig.JAG är BÄST skrev 2007-08-23 21:37:25 följande:saken är den att jag tro att många FB'are är dom "vanliga" människorna här på FL. Dom sitter där och skriver det dom VILL skriva här men törs inte pga varningar och avstängningar så dom håller till på båda sidor
FL har lurat mig att bli FL-beroende, så nu klarar jag nästan inte av några communitys som inte är lika lättnavigerade som FL. -
Japp, det har det! Tyvärr hittar jag inte tråden om det, men jag har för mig att det var någon Öyvind som hade skrivit tråden.reboot skrev 2007-08-23 22:43:06 följande:Weird One skrev 2007-08-23 22:40:34 följande: Tagits upp av VEM?Har det "diskuterats" här eller har det verkligen blivit undersökt av korrekta myndigheter?
-
(För om det är något som ska förbättras så är det väl ändå sökfunktionen!)ming skrev 2007-08-23 23:05:55 följande:Japp, det har det! Tyvärr hittar jag inte tråden om det, men jag har för mig att det var någon Öyvind som hade skrivit tråden.
-
Man får motsätta sig beslutet, bara inte öppet i forumet.Miafia33 skrev 2007-08-23 23:53:23 följande:ngt som dock har satt sig djupt i mitt minne är att det anses trotsigt att motsätta sig en moderators beslut. Detta står i reglerna och dom ska vara för vuxna människor, skamligt!
-
Men seriöst! Typ alla bara skriker att man nu för tiden inte får skriva nånting längre.
Jag har alltid skrivit min åsikt och jag har heller inte märkt av någon åsiktsreglering. Jag har inte märkt någon skillnad nu mot tidigare, förutom att det är fler medlemmar som skriker att FL har blivit så kasst. Och när alla går omkring och säger att det har blivit skit, ja, då känns det helt plötsligt skit. Det är ju ändå medlemmarna som gör sajten och medlemmarnas negativa inställning påverkar ju hur det känns. -
Så det är bara sättet de uttrycker sig på som du irriterar dig på?Miafia33 skrev 2007-08-24 00:05:39 följande:Ming: Jag vet, men att använda sig av ordet trotsigt när det handlar om vuxna människor. Det tyder på översittarfasoner som jag ser det. Och det framgår väldigt tydligt..Ja, det beror väl på vad det handlar om, de tidigare reglerna var ju som sådana att man inte fick uppmuntra till brottsliga handlingar, tex nedladdning av piratkopierad film. Jag vet ju inte exakt vad du skrev om, men om jag tex skulle skrivit "på den här sidan kan man ladda ner: www.****.com" så är det ju fakta, samtidigt som det bryter mot reglerna.reboot skrev 2007-08-24 00:05:36 följande:Jag har redan lyckats åka på punkt 15 två gånger.Och det genom att faktiskt BARA länka till korrekt information om temat. Så snackar vi om censur? Jadå det var illa innan men detta börjar gå överstyr!Jag har varit medlem lika länge och märker faktiskt ingenting. Kanske har jag talets stora gåva nu, men det hade jag nog inte i början innan jag lärde mig reglerna.kejsarinnan skrev 2007-08-24 00:04:23 följande:Då måste du vara blind om du inte märker någon skillnad. Kanske har du talets /skrivandets begåvning. Jag har vart medlem i över 3½ år och jag har märkt STORA förändringar här på Familjeliv.
-
Kanske har de skrivit sådana självklara regler pga så många faktiskt efterlyste tydliga regler?kejsarinnan skrev 2007-08-24 00:15:41 följande:Ja, men dessa nya regler är som att säga:"när du skiter så måste du torka dig med edets papper".. Vissa regler är lite störda faktiskt. Finns nog inget annat forum med så många regler. Lite storhetsvansinne över det hela.
Jag förstår inte vad det spelar för roll om de skriver upp regler som är självklara, de dumförklarar ju inte alla medlemmar utan tydliggör sig för de som inte förstår. Och då har de något att hänvisa till om de som inte förstår ifrågasätter och säger att "det finns ju ingen sån regel". -
Jag saknar klara regler angående citering och länkande till andra trådar. Jag har aldrig riktigt fattat vad som gäller där, får man citera från en annan tråd, får man länka eller hänvisa till en annan tråd, får man citera i gb?
Detta är saker jag oftast undviker, för jag vet att det finns oskrivna regler bland det. Hur ligger det till egentligen? -
Först klagar ni på att redaktionen behandlar er som barn, med deras regler, men ni beter ju er som barn. Menar ni verkligen att ni inte förstår vad som menas med narkotikaregeln?
Eller måste redaktionen vara övertydliga där också, och skriva rent ut sagt vad som menas? Kommer ni isf klaga på att de behandlar er som barn igen? -
Det är ju helt uppenbart att de menar olaglig narkotika. Tex får man inte försköna LSD, GHB, etc.Sofia t skrev 2007-08-24 17:32:05 följande:Förklara då för oss barn vad denna regel säger...
Stesolid och alvedon får man självklart diskutera, dock behövs ju recept för att få stesolid.
Man får diskutera morfin som ges på sjukhus och hur man reagerade, men man får inte uppmuntra till att använda morfin olagligt.
Några exempel bara. Och nej, det handlar ju, som ni alla säger, om sunt förnuft. Förstår ni helt seriöst inte vad som menas med den punkten? -
Nej, det står inte olagligt rätt ut, men det förstår man ju att det är vad som avses.reboot skrev 2007-08-24 17:46:33 följande:Olagligt? Var? Det finns flera länder som använder cannabis som medicin. Får man då inte diskutera dem medicinska egenskaper som plantan har?
Men ni kan ju fortsätta låtsas som att ni inte förstår och sedan bli arga när reglerna blir mer konkreta och säga att de behandlar medlemmarna som barn eftersom alla här ändå har sunt förnuft och borde kunna använda det istället för regler. -
Det gäller ju även alkohol.Sofia t skrev 2007-08-24 18:12:31 följande:Sen blir jag lite irriterad över hur man kan få sitta och snacka en massa om dåliga upplevelser, Biverkningar plus massa andra negativa saker men man får inte säga en ända positiv sak? Det finns alltid två sidor av nåt även om det negativa är större så finns fortfarande det positiva. så man kan inte bara förbjuda att prata om det positiva. Då ska man inte få prata om det över huvud taget. Och hur kan jag få sitta och hylla alkohol men inte narkotika?Alkohol dödar betydligt fler än narkotika.
"T.ex. inlägg som förskönar eller uppmuntrar till intag av alkohol eller droger" Punkt 15.