• kejsarinnan

Forumregler ändringar i fetstil

Om nu sex är extremt så kan ni ju då ta bort kategorin leksaker/hjälmedel under sex och samlevnad imed att de nya reglerna lyder " Extrema sexfrågor som syftar på tekniker och hjälpmedel snarare än samspelet mellan människor hänvisar vi i till sexsajter"

VAD skall man skriva under leksaker/hjälmedel då?

Bebisen kommer med planerat kejsarsnitt den 29/8-07, i v.38+2!
  • kejsarinnan

Man kan undra om Familjeliv är kristet. Man får inte prata om dildos, inte göra det elelr det, man skall förlåta, man får inte prata om droger. ÄR Familjeliv kristet???!!

• kejsarinnan
    junimagi skrev 2007-08-23 23:31:57 följande:
    Sorry men jag tycker inte att du kan jämföra ett diskussionforum med att sitta hemma i ditt kök? Jag tycker det är bra att fler och fler människor reagerar över dessa fascistregler.Om det nu är så att Patrik och hans underordnade vill ha dessa regler så vet jag inte om jag tycker att de ska få kalla sig ett forum. Vad för slags forum är de då man inte längre får yttra sig, utan de ska finnas en regel för minsta lilla sak?
    Håller med till fullo!!!! Vågar ju snart inte skriva inlägg längre.
  • kejsarinnan

Vad stör punkt 14 egentligen? Och VEM stör det? Prata sex gör jag med mina väninnor och ett diskussionsforum är väl lika öppet som ett samtal med sina väninnor, lite fniss-fniss.

Eller?

• kejsarinnan

Vad har hänt med Familjeliv egentligen

• kejsarinnan
    ming skrev 2007-08-24 00:02:36 följande:
    Men seriöst! Typ alla bara skriker att man nu för tiden inte får skriva nånting längre.Jag har alltid skrivit min åsikt och jag har heller inte märkt av någon åsiktsreglering. Jag har inte märkt någon skillnad nu mot tidigare, förutom att det är fler medlemmar som skriker att FL har blivit så kasst. Och när alla går omkring och säger att det har blivit skit, ja, då känns det helt plötsligt skit. Det är ju ändå medlemmarna som gör sajten och medlemmarnas negativa inställning påverkar ju hur det känns.
    Då måste du vara blind om du inte märker någon skillnad. Kanske har du talets /skrivandets begåvning. Jag har vart medlem i över 3½ år och jag har märkt STORA förändringar här på Familjeliv.
  • kejsarinnan
    ming skrev 2007-08-24 00:13:28 följande:
    Jag har varit medlem lika länge och märker faktiskt ingenting. Kanske har jag talets stora gåva nu, men det hade jag nog inte i början innan jag lärde mig reglerna.
    Ja, men dessa nya regler är som att säga:"när du skiter så måste du torka dig med edets papper".. Vissa regler är lite störda faktiskt. Finns nog inget annat forum med så många regler. Lite storhetsvansinne över det hela.
  • kejsarinnan
    RolfRuben skrev 2007-08-24 00:22:03 följande:
    Tycker redan första "paragrafen" är talande, 1. Allmänna reglerInlägg med nedsättande eller kränkande kommentarer mot Familjeliv, dess medlemmar, moderatorer eller annonsörer tolereras inte. Generellt sett gäller att man ska behandla andra med respekt,,,,Vem avgör vad som är nedsättande mot tex "Familjeliv", är det kritik, klagomål osv... Är en fråga som denna möjligen en del av de man bedömmer som nedsättande, om, så hävdar jag att FL suger
    Jag undrar VARFÖR får man inte säga vad man tycker och tänker? Om jag tycker att Familjeliv gör fel på ett sätt, och jag skriver det, får jag inte det då?
  • kejsarinnan
    Pejgan skrev 2007-08-24 10:33:11 följande:
    Det är en STOR skillnad på kritik och nedsättande/kränkande kommentarer.
    Kritik och nedsättande är för mig ganska likadant.

Sen tycker jag nya regeln i punkt 14 är superlöjlig. Tycker att den bordes förklaras lite, VAD är extrem sex??
  • kejsarinnan
    JAG är BÄST skrev 2007-08-25 09:53:40 följande:
    " JM76 Jag röstar på att FL lägger till en regel om att man måste köpa ett speciellt tangentbord för att få skriva inlägg i forumet. Tangenbordet skulle bestå av tre knappar:"kraaaaaaamiz", "jag håller med!!!" och "jag skulle aldrig lämna mina barn hos barnvakt förrän de är minst 15 år gamla" Hahahaha klockren.
    HAHAHAHA! Och "Jag har aldrig sex, bara kramas!"
Svar på tråden Forumregler ändringar i fetstil