• cloudberry79

Forumregler ändringar i fetstil

reboot skrev 2007-08-23 16:26:18 följande:
    ” T.ex. inlägg som förskönar eller uppmuntrar till intag av alkohol eller droger”detta kommer bli intresant. Hur många nykterister har ni som modar?Har nämligen lagt märke att nykterister tar alla fakta om droger som direkta försköningar på grund av att droger är ”livsfarliga och ska inte brukas”
    Jag tycker det är självklart, FL vill inte ha pro-narkotikapropaganda på forumet. Sånt kan man diskutera på andra ställen.

BRAVO förresten, de flesta ändringarna är mycket positiva måste jag säga. Dock tycker jag ni ska FÖRTYDLIGA begreppet "troll", som i internettroll, eventuellt också länka detta till information om vad begreppet troll betyder så det slipper funderas över.
    Ängeln Adrians mamma med pyret i magen - BF 6 januari 2008
  • cloudberry79
    ModerBlå skrev 2007-08-23 16:30:45 följande:
    Ja jag vet...men det är väl inte en modde som bestämmer.Jag måste säga att besvikelsen och förvåningen var stor när jag blev portat utan förvarning och jag letade som en tok i medlemsreglerna men kunde inte någonstans var det stod något om detta!
    Tolkas som spam, går under

T.ex. är det inte tillåtet att skriva in repeterande ord, bokstäver eller siffror för utfyllnad.
  • cloudberry79
    reboot skrev 2007-08-23 16:35:16 följande:
    Så du menar rakt av att endast antidrog propaganda får spridas på ett öppet comunity som detta? Även om det som skrivs här ibland har absolut ingen förankring i verkligheten?
    Ja, i den bemärkelsen att det egentligen inte är ett öppet community. Det är ett privatägt community, vilket betyder att det är ägarna som beslutar vilka åsikter som är okej. Nu är ju ledningen hyfsat generös med detta, men får såklart ha exakt vilka regler de vill. Om jag skulle starta ett forum om labradorer kanske jag skulle ha regeln att man bara får skriva om labradorer, och alla inlägg som handlar om andra hundar omedelbart tas bort...
  • cloudberry79
    reboot skrev 2007-08-23 16:40:37 följande:
    Vilka ÅSIKTER som är tillåtna? Det handlar inte ens om åsikter det handlar om FAKTA så du menar på att om du bestämmer dig för att starta en comunity som handlar om att jorden är platt så är det inte ok för folk att komma in och skriva att det faktiskt inte stämmer?
    Ja, faktiskt är det deras rätt. Åsiktsfrihet gäller inte automatiskt på privata communities, vilket de flesta borde vara medvetna om. Vad är det egentligen att bråka om? Gå och diskutera på FB istället..
  • cloudberry79

Hade det stått droger hade det ju omfattat även alkohol och tobak, men nu står det klart och tydligt narkotika, där alkohol och tobak inte räknas in rent begreppsmässigt.

• cloudberry79
    snusmumriken2 skrev 2007-08-23 20:39:19 följande:
    Fast det står att man inte får försköna intagandet av tobak o alkohol under graviditet.Så det måste ju även gälla det då?
    Det är specificerat där, så det är ju inte inom samma kategori, det kan ju vem som helst räkna ut, om man inte bara är ute efter att provocera och gnälla
  • cloudberry79
    snusmumriken2 skrev 2007-08-23 20:44:28 följande:
    Menas?
    Menas att reglerna är inom olika paragrafer. Man får inte försköna intagandet alkohol, narkotika eller tobak under graviditet. Det är en sak. I övrigt får man enligt de nya reglerna inte heller över huvud taget propagera FÖR narkotika i något sammanhang. Menade de alkohol och tobak skulle det ju stå där, det är ju väldigt tydligt.
  • cloudberry79
    Miafia33 skrev 2007-08-23 21:04:41 följande:
    Jag tycker detta verkar vara ännu ett sätt att styra över sina medlemmar, sektvarning kallar jag det och brist på yttrandefriheten..
    Åter igen, yttrandefrihet kan inte krävas på en privat sajt. Det är ägarna som bestämmer vad som får skrivas här. Det finns sajter där man får skriva precis vad man vill.
  • cloudberry79
    reboot skrev 2007-08-23 23:12:30 följande:
    Jan 39 skrev 2007-08-23 23:08:43 följande:Hhmm nått med flera tusen aktiva medlemmar konstant betraktar jag inte som ”privat” det är ganska offentligt eller vad säger du?skulle det vara hans ”privata domän” som han bekostade från egen ficka så skulle det ju vara nått helt annat. Men nu är det inte så och jag tror faktiskt att LAGAR och regler gäller även denna saiten.
    Det ÄR en privat sajt, vilket framkommer på flera ställen. Du kan ju klaga hur mycket du vill, men faktum är att det fortfarande är privatägt. Om folk pratar om droger hemma hos mig kastar jag ut dem, jag förstår att de har dessa regler.
Svar på tråden Forumregler ändringar i fetstil