• Peppri

    Bisolvon - tabletter eller flytande?

    Jag började ta Bisolvon första mensfria dagen. Eftersom jag inte har riktig koll på när jag har äl så tänkte jag att det är lika bra att ta det säkra före det osäkra. Det svåra blir väl att bestämma när jag inte ska ta tabletterna längre. Men förra månaden kände jag verkligen av äl så jag hoppas att jag känner det den här gången oxå. Annars får jag väl gissa. Borde ligga runt den 9:e. Jag tar en tablett om dagen.

  • Peppri

    Mangooo: Om jag var du skulle jag nog vänta med Bisolvon tills dess att du vet att mensen är igång. Fram till dess, testa med rosenrot för det har jag hört ska vara bra för att få igång mens och äl.

    Lycka till!!

    Jag har nu slutat ta Bisolvon för den här månaden. Jag hoppas att vi prickat rätt. Så nu infinner sig denna oliiiidliga väntan på BIM. Nåja, har en hel del att göra på jobbet så dagarna går rätt fort.

  • Peppri

    Ohhh, lycka till då!!!


    smyg skrev 2007-09-11 19:40:45 följande:
    Kände av ÄL-sekret mycket tydligt nu när jag tar Bisolvon!!! Det var mycket mycet flytande
  • Peppri

    Jag har funderat lite. Visst är det så att p-piller gör slemhinnor mm. segare? Då borde det ju underlätta att ta Bisolvon när man precis slutat med piller, eller? För att hjälpa lite på traven att bli av med allt efter pillerknaprandet. Nåja, hjärnan går på högvarv så här när man försöker bli gravid. Vill gärna tänka positiva tankar...

  • Peppri

    Är det någon som plussat än?

  • Peppri

    Hm, trist med tanten på besök!

    Jag har också hört att Bisolvon kan ha motsatt effekt. Vilket känns logiskt också, för har man redan bra tjocklek på sekretet så är det ju dumt om det blir för tunt. Förra månaden hade jag riktigt, riktigt tjockt sekret så jag tänkte att det kan ju vara värt ett försök. Och den här månaden blev det för min del också mer som folk här på fl beskriver. Jag har inte beslutat mig för om jag ska fortsätta med Bisolvon nästa månad om vi inte lyckades den här gången. Känner trots allt ingen panik med att bli gravid och det här är ju bara andra försöket för vår del.

  • Peppri

    Bra med info! Med för stora doser, menar du större än RDI?? Jag tar en tablett Mitt Val Kvinna per dag och det borde väl vara ok?

  • Peppri

    Ok, tack så väldigt mycket! Jag tror att jag kör på med min tablett, jag tolkar det som att överdosering innebär en risk för torka. Är ju väldigt bra att veta, för man tror ju annars att vitaminer är kalasbra. Och vitamin C är ju inte dåligt för kroppen i sig om man får i sig för mycket, för det överflödiga kissar man ju bara ut. Så tack!

  • Peppri

    Jo, Bisolvon är hostmedicin som är slemlösande. Det innebär att om man har tjockt sekret så kan det hjälpa att ta Bisolvon för att det ska bli tunnare.

  • Peppri

    Ja, inte vet jag om det var Bisolvonet som gjorde det men idag har jag fått  på både vanliga cb och cb digital

    BIM idag, testade minus igår och hade jordens mensvärk igår och deppade ihop totalt. Men idag är det glädjeskutt och tummar som hålls för att inte få MF.

    Lycka till allihop!!!!

  • Peppri
    Esa skrev 2007-09-23 08:34:33 följande:
    Såg precis att det var ditt andra försök...Vi är inne på vårt 5 försök efter ett missfall. Har BIM på torsdag men känner ingenting så jag tror inte jag är gravid. Man har väl liksom tappat hoppet nu...
    Uch, vad jobbigt! Styrkekramar till dig!!!!!!

    Jag är livrädd för MF, men det är ju inte så mycket man kan göra mer än att vänta och se vad som händer.
  • Peppri
    smyg skrev 2007-09-23 19:39:08 följande:
    Grattis peppri!Jag är på BIM-4 idag. Ska jag ta bisolvon?
    Nä, det är inte rätt tid. Börja ta Bisolvon när mensen tagit slut och fram till äl, sluta sen.

    Men har du några symtom nu?
  • Peppri
    ladylovelylocks skrev 2007-09-27 20:59:51 följande:
    jag har fått bisolvon i posten idag så jag ska börja när jag får mensen! Är det på första dagen man ska börja ta eller när mensen är slut?
    Du ska börja ta bisolvon när mensen är slut och fram till äl. Lycka till!!!!!!
  • Peppri

    Jaha, några resultat av Bisolvonförsök???


    Två ska bli tre
  • Peppri

    Ja, man får göra sitt bästa för att maximera chanserna Och så är det ju något att sysselsätta sig med i väntan på plusset...

    Lycka till!


    Två ska bli tre
Svar på tråden Bisolvon - tabletter eller flytande?