• Ia o Puh

Förlossningsskräck!

Jag har alltid haft förlossningsskräck och till för två år sedan var jag beredd att sterlisera mig bara för att slippa föda nånsin...jag vet hur du känner dig, med paniken och allt...Jag var precis som du i vecka 7 till 14 eller 15 sådär hysteriks över förlossningen...Sedan i vecka 15, då jag första gången kände spark från min bebbe hände något, jag insåg att jag skulle bli mamma och att det faktiskt levde något i mig. jag gick från hysterisk till "flodkossestatus" ju närmare jag kommer förlossningen desto mer säker är jag (fast jag stundtals tvivlar) på att jag kommer att fixa detta. Jag har börjat lita på att urmodern i mig ska hjälpa mig...

Min sambo har varit ett oerhört stöd för mig under allt detta och det tycker jag att du ska kräva av din sambo också! När man blir gravid ändrar sig hela kroppen, man får heltokiga hormonsvängningar och så...

Jag säger inte att du kommer att ändra dig som jag gjort, ville bara dela med mig om att det KAN bli så. Självklart ska du prata av dig med en kurator och din BM, är du rädd för kejsarsnitt också?

Lycka till, jag tror absolut att du kommer att fixa det här!

Svar på tråden Förlossningsskräck!