Inlägg från: AngelOfSin |Visa alla inlägg
  • AngelOfSin

Förlossningsskräck!

Har alltid velat ha barn och lika länge som jag velat ha det har jag haft förlossningsskräck och skräck för kejsarsnitt. Nu när jag verkligen är gravid så är jag livrädd! Är bara i vecka 8, men är redan hemskt, vaknar vissa mognar och har panikångest för jag är så rädd. Men jag vill verkligen behålla barnet, vill ju ha barn!
    Går till kuratorn på mvc med min sambo varannan vecka, men änsålänge är jag inte minsta lilla mindre orolig och rädd.
    Vet inte vad jag ska göra vill vara glad över att vara gravid och längta efter min lilla bebis!

• Svar på tråden Förlossningsskräck!
  • AngelOfSin

Har beställt den boken du rekomenderade Incommunicato, plus dvd:n som fanns också. Kurserna fanns tyvärr inte nära oss. Beställde en annan bok för lite sen "Att föda", men den var hemsk, gjorde allting ännu värre än innan.
    Värsta är att min sambo inte är så mycket stöd, känns så iaf, kan inte prata om att jag är rädd och så för då blir han arg eller sur, känns lite pissigt rent ut sagt! Är inte bara jag som är gravid, utan han med och han borde försöka vara delaktig i mina känslor och stödjande.

• AngelOfSin

Jättensnällt Incommunicado! Gör jag gärna, hoppas det inte tar alltför lång tid innan den når min brevlåda bara. =o)

Ja, jag hoppas han börja förstå att han behövs som stöd snart, för det är verkligen jobbigt och påfrestande! Man mår verkligen mycket sämre när man inte ens vågar prata om att man är rädd när man är hemma, med den man älskar. Det gör ont, inuti.

• AngelOfSin

Vad skönt att du har ändrat dig! Önskar verkligen att det kommer hända med mig mig, iaf att jag blir mindre rädd, för det här är hemskt, speciellt med en sambo som inte vet hur man är stödjande och bara blir arg och sur. Berättade att jag var rädd för att föda för några dagar sen och han blev arg och sur och sa att jag skulle göra abort! usch vad ont sånt gör att höra från den man älskar!

Ja, jag är rädd för kejsarsnitt också, men det känns lite lättare att tänka på än vaginal förlossning, så kommer kanske bli det, får se hur det går.

• AngelOfSin

Usch vad hemskt med mardrömmar också, då är det ju inte bara om dagarna när man är vaken utan nätterna också! :/

Tror inte jag vågar kolla på någon video just nu, har fått slå över till en annan kanal när dom visat sånt på tv, men tack för tipset!

Tyshaa skrev 2007-08-20 22:58:59 följande:
    gosh jag e i samma sits, jag har borjat fa mardrommar kanske inte just om forlossning men jag vet att det ar det som oroar mig sa att jag far mardrommar.Jag vart radd redan forsta dagen jag fick plus pa stickan och inser att jag maste hitta ett satt att hantera det.Jag har sett pa youtube att man kan se forlossningsvideos kika dar sa kanske du inte blir lika radd!
Svar på tråden Förlossningsskräck!