Inlägg från: bluebride |Visa alla inlägg
  • bluebride

Ljus (stearinljus alltså), någon som gillar att "inreda" med såna?

Rubriken är kanske lite luddig, men jag ska försöka förklara vad jag menar.

Sen bara ett par år tillbaka och jag märkt att inreda med ljus är kul och trevligt, har köpt mycket ljusstakar och stearinljus på sistonde. Visst bränner jag vissa, men har även bara såna som prydnad, mamma hade det i en kandelaber på tvn när jag var i liten, kanske kommer lite därutav. Men jag tycker det är snyggt, det är en liten färgklick här och var, men jag tycker det är otroligt fint.

Hoppas det förklarade vad jag menade med rubriken.

Är det fler som gör så?

Ifall du svarar ja. Vart köper du dina ljus? har du många ljusstakar? osv osv osv

• Svar på tråden Ljus (stearinljus alltså), någon som gillar att "inreda" med såna?
  • bluebride

är jag verkligen ensam att tycka att det är fint och inreder med ljus?

• bluebride

wow, det fanns fler som jag. det är samma här, ljusen är lika mycket prydnat som en porslinskatt eller liknande, även om min sambo har svårt att förstå resonemanget

• bluebride

ja, men de är fina ljusklickar i rummen, framför allt i svarta ljusstakar

• bluebride
    bellanbus skrev 2007-08-19 21:43:45 följande:
    Oh såg att du ville höra var man köpte sitt också Jag köper lite här och där faktiskt, mycket blir det på Ikea, men även en inredningsbutik som finns här i stan Borett, annars lyckas jag hitta ljus lite varstans...Men jag tar också gärna emot tips på var man kan köpa snygga, roliga, väldoftande ljus
    doftande ljus vet jag inte, men mitt sista inhandlingsställe var pay-c
Svar på tråden Ljus (stearinljus alltså), någon som gillar att "inreda" med såna?