Näe, inte är det så alla gånger med bonusbarn.. och även jag funderade många gånger i början på att kasta in handduken, då jag och min man hade svårt att komma överens om gemensamma regler. Var lite strängare än honom, och tolererade mindre än vad min man gjorde då. Ibland tyckte jag att det inte fanns några regler alls för hans killar, och kliade mig i huvet och funderade hur sjutton man skulle få allt att funka. I dagens läge vet jag att det handlar om kompromisser, man måste gå halva vägen var, och vi som vuxna ska tillsammans visa att det är vi som styr båten.
Jag hade också svårt att markera till mina bonusar där i början, så dom testade mig mycket innan jag började markera. Mina biobarn som jag hade sen innan testade min man på liknande sätt, och han också svårt att sätta gräns, så vi hade en hel del diskutioner om detta.
Nu är det snart 4 år sedan vi flyttade ihop, han, jag och våra alla barn. Har också skaffat ett gemensamt barn! Först för något år sen tycker jag att vi fått till det.. Så jag tror det är vanligt att det tar tid