• april79

Tråd för oss med sfinkterruptur, del 6!

Måste bara fråga er som vet, gör det ont när stygnen "lossnar" och är det normalt att de lossnar 2,5 v efter förlossningen? Det har idag börjat göra riktigt ont igen efter att ha varit ok ett tag och jag ser att det finns lösa trådar så stygnen verkar släppa. Fick en sfinkter ruptur grad 3 vid förlossningen den 18 september. Tack för snart svar!!

• april79

och en annan sak - när har ni börjat göra knipövningar? jag har fått beskedet att börja 2 v efter förlossningen men läser att en del inte börjar förrän 4 v efteråt...

• april79

Jag var på efterkontroll igår (efter 7 veckor och 2 dagar) och stygnen hade läkt fint (fick sfinkter ruptur grad 3), men jag kniper inte så bra ännu... dock har jag inte vågat göra knipövningar ordentligt förrän nu efter kontrollen så jag hoppas att det kan ha med det att göra - att jag övat för lite. Är det någon mer som inte kunde knipa så bra vid det här laget och det blivit bättre för med tiden? Behöver lite hopp..! Jag läcker inte eller så som jag upplever det hittills.

• april79

Knip när ni ammar/ger mat! Man har ju inte mycket annat för sig just då...

Svar på tråden Tråd för oss med sfinkterruptur, del 6!