Lilla näktergal skrev 2007-10-30 21:57:58 följande:
Bettyboop: Jag hade likadant väldigt länge, faktiskt lite fortfarande. För mig har det endast varit mjukisbyxor som gällt. De första 6 månaderna kunde jag inte ha jeans eller andra tighta byxor över huvudtaget. Nu har jag bara det korta stunder för att vänja mig igen. Min läkare har sagt att jag ska smörja in mellangården och massera den för att få den mjukare samt minska känsligheten för beröring eller tryck.
Lilla lärkergal- Vad smörjer du in dig med och hur masserasr du?
Jag har även fått problem trägningar vet inte om det har med rupturen att göra men jag tror det. Känner mig kissig konstant (det är inte UVI har kollat upp det). Varför tror jag det? Jo, för när släpper gaser samt går känns det som när man trycker mot min urinblåsa. Har fått göra en Urodynamisk undersökning . Man fyller blåsan med koksalt lösning. Avsikten är att på ett mer säkert sätt kunna ställa diagnos på olika typer av urininkontinens, och därigenom hjälpa patienten till den bästa behandlingen. När de gjorde denna undersökningen så hittade de inte något onormalt med min blåsa. Fick dock aldrig prata med urolog läkaren utan endast sjuksköterskan.Fick mitt utlåtande på brev där det stod att allt var normalt. Nu har de remitterat mig tillbaka till kvinnokliniken. De ska göra en cystoskopi undersökning vilket innebär att läkaren tittar i urinblåsan med ett s k cystoskop, för att se om det finns något onormalt i urinblåsan.
Jag har nu avtalat en tid nästa vecka med en privat läkare (urolog) på Cura kliniken i Malmö få se vad han säger.
jag är helt förtvivlad över detta att inte kunna kissa eller bajsa normalt. Känner mig helt nere. Är det någon som har problem med sitt kisseri?