• Lollipopa

Tråd för oss med sfinkterruptur, del 6!

C Lkpg
    Varför har dom inte sagt något till dig? Har du gått med denna skada sedan förlossningen? Jag gick själv sönder pga av en läkares dåliga beslut om att neka mig ett kejsarsnitt ( slutade med sugklocka och tång ) så jag fick en grad 3 - grad 4. Men dom berättade direkt hur illa det var. Sen åkte jag på en infektion 5 dagar efter operationen så alla stygnen släppte. Hade dock tur så tarmen klarade sig. Annars hade jag blivit inkontinent. Får dock gå på täta kontroller nu fram tills det är läkt och hoppas på att ärren inte blir så stora. Konstigt att dom inte vill göra fler kontroller på dig. Ska gå i "skola" sen när det är läkt dessutom för att töja ärrvävnaden så att man kan ha ett samliv igen. Jätte kul. Tycker helt klart att du ska ställa läkare och övriga mot väggen. Det är inte okej att göra såhär. Kram

• Lollipopa

Hejsan alla!
    Jag var på min efterkontroll i förra veckan och allt såg bra ut med tanke på hur det såg ut efter infektionen som jag fick fem dagar efter operationen. Jag bara undrar om jag är ensam om att känna mig vanskapt där nere? Min gynläkare sa till mig att jag kan börja att "upptäcka" mig själv igen. Men jag kan inte förmå mig att göra det. Jag sitter med min spegel i handen och ser hur jag ser ut och bara gråter. Vet inte hur jag ska kunna låta min sambo se mig. Vill inte vara hans "monterdocka" och skrämma honom. Vet egentligen att jag kanske inte ser så konstig ut för honom eftersom killar i regel inte ser på en på det viset. Men jag mår så fruktansvärt illa av mig själv och vet inte vart jag ska börja. För som jag har läst här så måste man ju träna upp ärrvävnaden senast 6 månder efter det har läkt. Men hur ska jag klara det? Någon som känner/har känt det som jag? Tacksam för svar/L

• Lollipopa

Lilla Pruttan:Jo, klart jag är lyckligt lottad som fick ett friskt barn. Men det är svårt att acceptera vad jag fick offra. Har läst rapporten som jag tror wolfie la ut angående uppkomsten av förlossningsskador och min läkare gjorde fel hela vägen eftersom jag fick utstå både igångsättning, yttre tryck, sugklocka och tång plus att jag var värksvag. Sen till råga på allt så fick jag en infektion i operationssåret så alla stygnen gick upp och jag fick äta stark antibiotika i nästan 2 månader och nu måste jag då träna upp allt igen plus acceptera hur jag ser ut och det har jag jätte svårt för. Allt detta lidande bara för att man vägra ge mig snitt. Känns oerhört onödigt gjort. Kram/L

Svar på tråden Tråd för oss med sfinkterruptur, del 6!