• Skorpan2

Tråd för oss med sfinkterruptur, del 6!

hejsan!
    Har bläddrat igenom trådarna om sfinkterruptur och inser att det här med sfinkterruptur är lite mer dramatiskt än jag trott och ändå har jag själv gått igenom det. Födde min son för fyra månader sen och fick en partiell sfinkterruptur  grad 3 och 4 enl förlossnings journalen. 3 gällande sfinkter och 4 rektalslemhinnan.  På sjukhuset agerade alla som detta vore ren rutin. Medan jag själv var rätt så orolig, en brusten ringmuskel lät ju inte så där jätte bagatellartat. Läkarna ville helst sy utan narkos för att få det snabbt överstökat, men jag var alldeles för öm för att de ens skulle få peta på mig. vred mig av smärta bara de skulle undersöka bristningen. Hade fått ligga och vänta i flera timmar innan ens någon kom och tittade på hur mycket jag egentligen hade spruckit.

har väl egentligen inte fått så mycket information om det efteråt, vilka komplikationer som kan uppstå och så. Har varit på två läkarkontroller och det har sett bra ut. Känner egentligen inte av det så mycket längre, det sticker och drar lite i analöppningen. Hade nog gärna velat få prata lite mer om det och få lite mer information. Har egentligen inte fått klart för mig varför jag sprack så mycket som jag gjorde. Han låg med handen över kinden, men det ska ju inte behöva betyda att man spricker.. Men däremot hade jag en barnmorska som mer eller mindre uppmanade mig att ta i allt vad jag hade.

Svar på tråden Tråd för oss med sfinkterruptur, del 6!