• Norrland77

Tråd för oss med sfinkterruptur, del 6!

signar också in

jag tror att det handlar mkt om vad man som födande kvinna själv vill, vill man föda vaginalt och man inte ser några hinder för det (t.ex. dålig läkning från tidigare ruptur kanske) så gör man nog allt för att kvinnan ska få som hon vill

en förlossning är så pass stor att man måste få välja själv

• Norrland77

OLoveO, sa du inte till BM att kolla efter din andra förlossning och SR?

Varför är du så emot snitt? Vad skulle hända om BM och läkare säger till dig under värkarbetet att du måste snittas?

Träffade en 5 veckor gammal bäbis idag som kom genom ett akutsnitt, den mamman hade inte så mkt att säga till om i det läget om hon inte ville riskera både sitt och barnets liv.

• Norrland77

Wolfie, vad skönt! Låter som du har en sund inställning till det hela.

• Norrland77

jezz, vad menar de med högre KS-beredskap? när räknas det som att du har en långdragen förlossning och får ett snabbt avslut mha snitt? hur länge kan det dröja innan du får snittet?

• Norrland77

Unika, epidural och spinal sätts på samma sätt, alltså i ryggraden, men spinalen sätts en gång och kan inte fyllas på, den "räcker" alltså inte lika länge som epidural som kan fyllas på.

• Norrland77

Jag hade hört att detta kunde hända, och skojade med vänner om att eftersom jag hade så lätt graviditet så skulle jag få världens längsta förlossning och säkert spricka hela vägen bak.

Jaha...och så blev det =) Fast förlossningen var inte speciellt lång iofs, men det andra hände ju

Svar på tråden Tråd för oss med sfinkterruptur, del 6!