Tråd för oss med sfinkterruptur, del 6!
Hejsan tjejer. Hittade just hit. Jag födde min dotter den 5 oktober. Förlossningen gick jättebra fram till krystvärkarna som pga. EDA:n blev lite svagare. Jag fick dropp och allt flöt bra även tills huvudet kommit ut. BM var säker på att jag inte skulle brista någonting alls. När axlarna kom brast jag hela vägen. Fick en total Svinkterruptur och fick skickas till operation strax därefter. Jag fick ingen information om vad som hänt och varför. Jag förstod dock att det vara allvarligt eftersom jag åkte på en operation. Jag upplever det som väldigt traumatiskt eftersom varken BM som jag hade eller någon annan kunde hitta en anledning till att jag brast. Fy F-N vad ont det fortfarande gör även om det är bättre än just dagarna efter.
Jag är otroligt orolig över att gå på toaletten och äter fortfarande Toilax. Är det någon som har tips på något som inte är lika beroendeframkallande men som fungerar bra?
Jag är även orolig över hur man skall kunna hålla inne urin och avöfring. Hur funkar det med sex?
Åhhh vad tackam jag är över att jag hittade hit.