-
Jag blev endast kollad dagen efter men inte på efterkontrollenThösen skrev 2007-08-16 13:36:22 följande:Skriver här då. Tack näktergalen för att du påpekade det Hej!Jag undrar är det vanligt med återbesök? Fick Perinealbristning grad4 och grad 4.Själv har jag inte varit på återbesök. Fick be min BM plocka bort stygnen då dom inte lossnat. Toabesöken har varit en pina efteråt. Har nu gått 4 månader sen förlossningen å jag tar fortfarande lactulos ibland för att jag inte ska gå sönder igen. Det känns som så när man går på toa ibland.Tacksam för svar!
-
För att jag inte ser någon anledning till det.Spricke rjag så spricke rjag för jag ska inte ha något snitt=)Unika skrev 2007-08-17 20:37:53 följande:Jag förstår inte riktigt varför du inte ser till att bli ordentligt kollad innan du väljer att föda vaginalt igen. Jag vet att du har skrivit tidigare att det inte finns några alternativ för dig - men skulle det inte vara skönt att få en ordentlig undersökning ändå? Så att du vet vad du ger dig in på (ifall du skulle spricka en tredje gång) så att säga.
-
Nej det slapp jag.Norrland77 skrev 2007-08-18 22:15:58 följande:OLoveO, sa du inte till BM att kolla efter din andra förlossning och SR?Varför är du så emot snitt? Vad skulle hända om BM och läkare säger till dig under värkarbetet att du måste snittas?Träffade en 5 veckor gammal bäbis idag som kom genom ett akutsnitt, den mamman hade inte så mkt att säga till om i det läget om hon inte ville riskera både sitt och barnets liv.
Jag kommer säga till dom att jag vill fortsätta ändå så länge jag orkar. -
Skulle tro att jag har men med men inget jag vill göra något åt,kanske bara nu under graviditet med som det är problem
-
Nej jag åt som vanligt.Mimer skrev 2007-09-20 17:39:57 följande:En fråga till; Åt ni vanlig mat som vanligt efter förlossningen? Eller höll ni er enbart till flytande och fiberrik mat? Hur länge?Känner att jag har svårt att få i mig tillräckligt med energi o mat av rädsla att bli för trög i magen? Givetvis äter jag inte vitt bröd te.x och sånt som uppenbart är mindre bra, men te.x imorgon tänkte vi äta pizza, vågar man det?jag tar laktulos varje morgon 30 ml, och 2-3 msk krossad linfrö i filmjölken. Ska laktulosen påverka all mat man äter, att det blir mjukt så att säga?Suck ...många funderingar man får.
-
Var på Ul i går ochjag kommer få en stor bebis igen,ska bli intressant att se om jag spricker eller om det enligt mina tankar kanske läkt så bra att det håller denna gången.
-
Lilla näktergal skrev 2007-09-21 17:14:02 följande:
Är det ditt fjärde?nej tredje=) -
Unika
Grattis!skönt att du känner så
Håller inte med dig dock=) -
Börjar närma sig för mig,nervös som bara den men jag hoppas och ytror inte pånån sfinkter denna gången.
-
Bara 4 veckor kvar...
-
Mimer
Jag blev sydd både utan på och inuti -
Efter allt ni skrivit tar jag det som att jag fortfarande är i riskzonen för att få min tredje sfinkter
-
Men jag har redanfått tvådå är väl risken större igen.dessutomkommer jag få stort barn igen och det är ju en av faktorernaLonicera skrev 2007-10-12 17:33:25 följande:0Love0: Men statistiskt sett borde det ju vara mycket större sannolikhet att du inte får en sfinkterruptur. Sannolikheten för att du inte får det borde ju vara minst 90% om vi antar att du har samma risk som en förstföderska. Sedan borde du väl ha någon fördel av att du redan fött två barn, antar jag.
-
Duttan
Själv är jag inte speciellt rädd.jag känner ju mig van och att beom i gångsättning är sent nu.Jga har inte fått några förslag alls. -
Jag gjorde förra gången,men inte denna har jag gjort detDuttan skrev 2007-10-13 23:24:42 följande:OloveO, Brukar du skriva förlossningsbrev och ta med? Där kan man ju skriva att man vill att de ger stöd åt mellangården när barnets huvud tränger fram. Hoppas det går bra och du slipper få det igen. Lycka till!
-
Det blir ev igånsättning för mig.
-
Kan glädja er med att jag nu fött tredje barnet,fick sfinkter rupturer med dom andra 2,med tredje sprack jag inte ett endaste dugg!