• jezz1978

Tråd för oss med sfinkterruptur, del 6!

Thösen
    Jag blev lovad igångsättning om jag ville med 2an om jag skulle ha gått över tiden. Men jag skulle ringa samma dag och så kunde man göra ett tillväxtUL och mäta bebisens storlek och ta ställning då om igångsättning.
    Jag tycker att dom verkade gå med på det mesta om man avstod från KS. Fick oxå högre KSberedskap om förlossningen skulle dra ut på tiden (då risken för SR är större vid en långdragen förlossning)

• jezz1978

Norrland77
    Jaa hur lång är en långdragen förlossning? Hm jag fick nog inte ngn exakt tidsplan på vad som var en långdragen förlossning, men när jag pratade med läkaren o aurora bm som lovade det o skrev in det i journalen så kändes det som att de kunde "se" om det var det. Nu är det ju ett år sen som jag pratade med dom så jag minns inte om de sa ngt antal timmar det max skulle ta. Men jag kände det oxå lite som att om jag själv kände att det tog för lång tid o bad om snitt så skulle de iaf lyssna på mig.
    Vet inte om du blev klokare av mitt svar, men det verkar ju som (hoppas jag oxå) att de som vill ha snitt efter SR får det. Och jag som ville föda vaginalt igen fick allt extra stöd jag behövde inskrivet i journalen, jag fick visserligen se till själv att få det inskrivet men jag behövde inte bråka för att få det.

• jezz1978

Mimer
    Jag fick ut lite pengar på min vanliga trygg-hansa försäkring oxå. Inte så mycket men jag fick pengar för "sjukhusvistelse" el vad de kallar det. Så fick några hundra per dag jag låg på bb. Men som sagt så var det inga jättesummor.

• jezz1978

rulltårtan
    Läs gärna tidigae i tråden. Vet att det varit ngn/några som blivit för tight sydda.
    Be din läkare kolla så att så inte är fallet med dig.

• jezz1978

larki: Vilket trauma det måste ha varit för dig, vet hur dåligt jag mådde och jag fick ändå inga men när det väl läkt.
    Och att de bara kan tänka så kortsiktigt ang din behandling.. Inte bara för pengarnas skull utan för ditt personliga lidande. Blir så arg när man hör sånt
    Hoppas verkligen att de gör något åt det snart!

• jezz1978

Hur kan de bara behandla kvinnor så här? Tycker att det är förj****** att du måste bråka för att få behandling. Stå på dig!
    Förresten måste du återgå till den kirurgen? Finns det ingen annan?

Svar på tråden Tråd för oss med sfinkterruptur, del 6!