• Tjuffs

Tråd för oss med sfinkterruptur, del 6!

Angående det där med sex, jag har läkt bra och inte haft några problem av min ruptur förutom den första månaden då jag hade rätt ont, men det tog ändå 9 mån innan jag vågade mig på det igen. och det gick faktiskt bra.

• Tjuffs

Mimer

De första gångerna tycker jag det var lättast att sätta sig på toaletten när man kände att det tryckte på och bara försöka slappna av och låta kroppen sköta det själv, jag vågade bara ta i ytterst lite kommer jag i håg.

• Tjuffs

Jag kan verkligen rekomendera inolaxol för att hålla avföringen "mjuk och smidig" tog det ända till jag varit på efterkontrollen efter 7 veckor.

• Tjuffs

I min journal står det inget om antal stygn, den räknar bara upp olika trådar. Men på kontrollen innan jag åkte hem från bb då jag fick se i en spegel såg det ut att vara fullt med tråd i hela mellangården, en tjock grönblå tråd. Tror det var den tråden som gjorde så ont när man stack sig på den. hua! ryser bara jag tänker på det.

• Tjuffs

Läkaren som jag träffade på efterkontrollen sa att det är olika vad olika läkare rekomenderar efter en SR, hon rekomenderade nästan alltid en vaginal förlossning medan hon har kolegorsom tycker att snitt är bättre.

Svar på tråden Tråd för oss med sfinkterruptur, del 6!