• NyfikenRosa

Vita hem del 5

Välkommen till tråd nummer 5, gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
  • Svar på tråden Vita hem del 5
  • gemelli
    JeaJea skrev 2007-08-16 23:07:57 följande:
    har ni inte märkt det förrän nu, jag brukar blanda ihop er
    Hahahaha näää är det sant
    En liten Vide i magen enligt ul
  • Salmiak6
    gemelli skrev 2007-08-16 23:03:56 följande:
    Salmiak,JA du o jag verkar ju uppenbarligen ha lika smak Måste köpa den imorgon
    Ja vi har nog det! Kul!
    JeaJea skrev 2007-08-16 23:07:57 följande:
    har ni inte märkt det förrän nu, jag brukar blanda ihop er
    Skojar du? Va kul! JAg blir gärna ihopblandad med Gemelli som har sån bra smak!
  • gemelli
    Salmiak6 skrev 2007-08-16 23:09:38 följande:
    Eller ka jag kanske be någon om hjläp som ändå ska till ikea?Ingen som planerat en tur till ikea i helgen?
    Julia skulle väl dit och titta på kök
    En liten Vide i magen enligt ul
  • Mori

Oj vad ni skriver, orkar inte läsa ikapp alla de sidorna
    Jag köpte sprayfärg idag och "målade" en lampskärm i korg eller rotting (vet inte vad det kallas) och en korg från Ikea som ska stå i skohyllan. Färgen räckte inte till mer än det Är det jag som slösar hejvilt med färgen eller ska det vara så? Blir ju hyffsat dyrt då en sprayflaska kostade 80 spänn, och jag ville måla åtta korgar...

Har äntligen fått in scripta med lite experthjälp härifrån Tack igen!!

• NyfikenRosa
    Salmiak6 skrev 2007-08-16 23:09:38 följande:
    Eller ka jag kanske be någon om hjläp som ändå ska till ikea?Ingen som planerat en tur till ikea i helgen?
    julia ska
    ~♥ Mamma Till Världens Vackraste Ängel ♥~
  • LissAnna
    NyfikenRosa skrev 2007-08-16 23:02:27 följande:
    tjenixen.. kolla in i mitt hem... där hittar du inte såååå mycket vitt. Jag känner mig också lite ensam ibland, min stil är ju inte romantisk som de flesta har valt i den här tråden. jag kan känna prestationsångest över min blogg ibland för kommentarna är få ibland... men jag gör den för mig och visst liite för andra. Men gillar någon den inte så får man låta bli. Tycker att du ska stanna kvar!
    Jag tycker att du har det snyggt jag.
  • Salmiak6
    Mori skrev 2007-08-16 23:11:53 följande:
    Oj vad ni skriver, orkar inte läsa ikapp alla de sidorna Jag köpte sprayfärg idag och "målade" en lampskärm i korg eller rotting (vet inte vad det kallas) och en korg från Ikea som ska stå i skohyllan. Färgen räckte inte till mer än det Är det jag som slösar hejvilt med färgen eller ska det vara så? Blir ju hyffsat dyrt då en sprayflaska kostade 80 spänn, och jag ville måla åtta korgar...Har äntligen fått in scripta med lite experthjälp härifrån Tack igen!!
    hihi. Det låter som ett dyrt kalas!
    39 kr betalade jag på jem&fix och den flaskan räckte till två stora korgar
  • NyfikenRosa
    LissAnna skrev 2007-08-16 23:14:25 följande:
    Jag tycker att du har det snyggt jag.
    Tack!
    ~♥ Mamma Till Världens Vackraste Ängel ♥~
  • LissAnna
    Salmiak6 skrev 2007-08-16 23:15:05 följande:
    hihi. Det låter som ett dyrt kalas! 39 kr betalade jag på jem&fix och den flaskan räckte till två stora korgar
    Fina
    NyfikenRosa skrev 2007-08-16 23:17:22 följande:
    Tack!
    Glad
Svar på tråden Vita hem del 5