Inlägg från: Pärla1 |Visa alla inlägg
  • Pärla1

Vita hem del 5

mimmi006 skrev 2007-08-22 20:53:50 följande:
    Karbonpapper?
    Ja, för jag har varit på banken Skrattande Men jag testade på mitt zinkhjärta och det syns knappt nåt...fast det inte ett annat sätt, med blyertsch eller vad det var?
  • Pärla1
    Salmiak6 skrev 2007-08-22 21:10:38 följande:
    Va bra! Nu gick lampan sönder som jag precis sålt på Tradera! *morr*
    Nej, vad surt! Hur gör man då?
  • Pärla1

Nytt i bloggen

Titta på min bild jag har i högra hörnet, varför blir det så? När jag lägger in den så står det ju att det ska ändras...eller vad det nu var

• Pärla1
    mimmi006 skrev 2007-08-22 21:17:12 följande:
    Pärla- *haha* var du på banken... jag tror att de pappren inte har så mycket karbon, så det är svårt att få det att synas på zink. Du har ju det gamla förfalskningsknepet: skriv av upp och ner! Täck över och använd din högra hjärnhalva!Salmiak- neeej! Din stackare, fy vad retligt!
    Men, gud...det ser ju som det är ett litet barn som skrivit, haha!! Det var inte min melodi!

Men kunde man inte rita massa tusch och sen skriva på eller hur det nu var...
  • Pärla1
    Salmiak6 skrev 2007-08-22 21:29:04 följande:
    Usch min lilla flicka (olycksfågeln kallad) har haft en halvbra dag.Först krockade hon med storasyster på studsmattan och fick en rejäl blåtira. IGEN! Sen ramlade hon baklänges ner från en hög stol när hon skulle hjälpa mamma med vällingen. Bulan är inte att leka med. Dessutom har hon ett jättedjupt skärsår under foten efter att ha gått i glaskras när hon drog ner morfars strindbergslampa. Såret vill inte läka.Suck! Vad gör man med de små? Det är hon som i våras brännskadade sig rejält i hela handen och som i somras brännskadade sig igen, och som gång på gång har blåtiror och bulor och blåmärken. Är hon en 2 årig flicka verkligen?
    Näää, stackarn! En del barn har sådan otur, men hon verkar ju inte rädd för saker och ting iaf (om nu d e positivt)
  • Pärla1
    Makaron skrev 2007-08-22 21:50:10 följande:
    Jag läser i tråden så gott som dagligen och får massa idéer och tips av er alla. Ni har det verkligen fint hemma!Pärla1Du skriver med blyerts på baksidan av pappret, på bokstäverna, sedan lägger du papper på det du vill ha texten på och skriver sedan på bokstäverna så blir det ett svag blyerts tryck att följa sedan. Hoppas du förstod vad jag menade :) Har själv testat och detta blev jätte bra.
    Då ska jag testa det! Tack!
  • Pärla1
    Toola skrev 2007-08-22 22:44:52 följande:
    Underbara kort !Får man fråga hur du får den svarta kanten att bli så där lagomt utsuddad ? ....om du förstår vad jag menar
    Jag använder en sk Shalk, som heter Versa Color, kan köpas på Panduro tror jag annars finns det många Scrapbutiker på nätet.

www.paprika.se

http://shop.collagescrapbooks.se/

Sen finns en sida www.dreamcottage.nu, De har helt underbara saker, bla stämplar. (finns i mitt galleri, under kort)
    Men urdålig service och inte alls seriösa. Rekommenderas inte.

Man kan göra olika, om jag vill ha en lite mer "ramaktig" så duttar jag bara lite med den, vill jag att det ska se gammalt ut så brukar jag knöggla ihop pappret och sen tar upp och drar ut lite mer över pappret...
  • Pärla1

Nu e det dax för sängen. Godnatt på er!!

Ses imorgon!

• Pärla1
    Salmiak: Har inte sett spegeln, men är helt övertygad att den är ASSNYGG, du har ju riktigt bra inredningssmak!
Svar på tråden Vita hem del 5