Inlägg från: gemelli |Visa alla inlägg
  • gemelli

Vita hem del 5

mimmi006 skrev 2007-08-15 21:01:06 följande:
    Ojoj, går inte ens att gissa. Beror helt på tomten, om du måste spränga eller fylla. Tror generellt att det blir dyrare på berg där det oftast krävs mycket jobb... Räkna med minst 100´...
    Ok kunde tänka mig det, att det inte går att gissa alltså.

Vi har dock hittat en tomt som jag inte "tror" är såå mkt förarbete på, rätt platt tomt!

Hur har ni byggt erat hus, själva?
    En liten Vide i magen enligt ul
  • gemelli
    Himmelbit skrev 2007-08-15 21:16:46 följande:
    Ni hann visst skriva en hel del innan min lilla uppsats blev klar
    Fast jag tackar ändå.
    Har ni byggt hus?
  • gemelli
    mimmi006 skrev 2007-08-15 21:18:54 följande:
    Vi köpte vårt med markarbete, grund och hus med oinredd övervåning. Målning och kakling här nere, altan och garage (och snart övervåning) har vi gjort själva. Låter bra med platt tomt... är det en "ny" tomt ni har hittat?
    Ja det är en ny tomt. Det är nämligen en generös byggrätt på den, därför ble vi intresserade.
    Men vi har ju den andra tomten kvar fortfarande, Men där är det jättemkt markarbete och byggrätten är inte klar. Men den kommer att bli, men då dock "bara" på 150 kvm.
    Den vi har hittat nu är över 300 kvm byggrätt på så då kan vi bygga vår Fiskarheden villa

Helst vill vi ju bygga karlson hus men det kommer vi ALDRIG få göra i den här SKIT kommunen. Skrikandes
  • gemelli

Salmiak,

Förvånad Halv miljon för en trädgård, Shit pomfritt

• gemelli

Men var det befintliga tomter när ni köpte dom, eller var det råa tomter utan hus på?

• gemelli

Lägger ut lite bilder på tomten...

http://www.svenskfast.se/imagemod2/ObjectData/3DEB0B9BGIQMJ3MM/3DEB0B9BGIQMJ3MM_3DHQQND4PCS86T7S_____resize_s_424_0.JPG

http://www.svenskfast.se/imagemod2/ObjectData/3DEB0B9BGIQMJ3MM/3DEB0B9BGIQMJ3MM_3DHQQH1DLCS86T46_____resize_s_424_0.JPG

http://www.svenskfast.se/imagemod2/ObjectData/3DEB0B9BGIQMJ3MM/3DEB0B9BGIQMJ3MM_3DP3QKG0AQDUILBV_____resize_s_424_0.JPG

Tyvärr är det ju inte dom bästa bilderna!

• gemelli

Salmiak,

Hur ska ni ha panelen? En fondvägg eller i hela rummet?

• gemelli

mimmi,

Jo för jag vill bara ha lusthuset och det är alldeles förhögt för den här skit kommunen, som har bestämmelser för allt...Skrikandes

Sen blir det grymt dyyyrt om man ska göra massor med ändringar på hustyperna...
    Tyvärr har Fiskarheden en usel hemsida, men har har ni en bild på mitt drömhus på en skogstomt.

Fiskarhedens villa Spoven

Lite dålig bild, men jag har fotat den ur en tidning

• gemelli

Salmiak,

Jag tycker om man bara ska ha en fondvägg så är liggande snyggast. Men ska man som Julia gjort klätt in ett helt rum ska det defenetivt vara stående....

• gemelli

Jaaa Fiskarheden är nästan 60 kvm störr än de Karlson huset som jag vill ha och Fiskarhedens Spoven är nästan 500 000 kr billigare.

Vi har bara haft problemet att inte hittat en tomt där man får bygga ett sånt stort hus som 210 kvm....

Svar på tråden Vita hem del 5