Inlägg från: Skogsstjärnan |Visa alla inlägg
  • Skogsstjärnan

Vita hem del 5

Va ska ni slopa iup:erna????

Det kan man väl inte?????

(fast man ibland skulle vilja göra det då man inte får extra lön för det ) Det tar ju en massa tid att göra upp och ingen extra lön för det men de är ju ack så viktiga!

Imorgon eftermiddag har jag ännu ett ip:möte och nu i helgen har jag renskrivit en halvvägs. Så mycket jobb!

• Skogsstjärnan

Kul att fynda Kajsa!!!

Egentligen heter det IP här, men jag skrev IUP för att inte blanda bort er IP står för Individuell Plan.

• Skogsstjärnan
    Beatrize74 skrev 2007-09-30 18:34:53 följande:
    Skogsstjärnan och Kajsa - ja, alltså, det är Skolverket som pratar
    mycket om "syftet" med dessa IUP, vad de innehåller egentligen och om
    att de kanske segregerar många föräldrar gentemot skolan istället för
    att integrera. De tittar på om det finns några andra former för det som
    är mer lätthanterligt och som inte känns som en belastning vare sig för
    eleven eller läraren. Mer så...alltså!
    Nu fattade jag trögt Jag tycker ofta att IP integrerar föräldrarna bättre i skolvärlden än utan... Nu vet jag ju inte hur de ser ut hos er, men här i allafall blir ju föräldrarna mycker mer delaktiga i elevernas (deras barn) skolgång när man gör IP. Då är de ju med och utvärderar och gör upp målen mer än vad man är om man inte har IP:n.
    Och ja, de är en belastning när de görs upp för lärarna, men de är ju så oerhört viktiga så utan dem ska man ju inte kunna undervisa vettigt heller, anser jag. Så de behövs! Och att de skulle vara som en belastning för eleverna har jag jättesvårt att tänka! De underlättar ju för eleverna också. Tycker jag i allafall.
  • Skogsstjärnan
    Beatrize74 skrev 2007-09-30 18:44:27 följande:
    Pssst....här är en länk till just den nya regeringens tankar om varför IUP kommer tas bort i nya skolplanen www.skolvarlden.se/Article.jspörsta
    stycket bara...det andra är om debatten om vilken läsinlärning som är
    bäst. Varning alla ointresserade ickelärare...det enda som är vitt är
    bakgrunden)
    Ok, jag tror vi har lite olika system och kanske inte pratar om riktigt samma sak
  • Skogsstjärnan

Kajsa M skrev 2007-09-30 18:46:39 följande:

Hjälp mig med argument!!!!Visst behöver kaklet bli vitt!!!!
    Om du får maken övertalad så skulle jag nog satsa på det Det betyder ju INTE att jag tycker det är fult som ni har det nu, men jag skulle föredra vitt! (Därför kommer vi ju att ha det...)
  • Skogsstjärnan
    Beatrize74 skrev 2007-09-30 18:48:08 följande:
    Men åhhh...blir helt
    lyrisk. Tänk att du ska bo så rackarns långt härifrån, annars skulle
    jag bjuda över dig på att prata IUP över några cupcakes. För övrigt så håller jag helt med dig!!!Hyllorna
    är fina...kör på dem, det kommer bli superfint och bordet i vinkel med
    några enklare stolar och så en lååång hylla ovanför, tyganslagstavla
    och annat kommer bli hur superfint!
    Vad blev du lyrisk över? Jag gillar tanken bakom IP:na, men att göra dem tar massvis av "inredningstid" så SÅ stort fan av dem är jag inte Skämt åsido

Tack för idéerna!!
  • Skogsstjärnan
    Pärla1 skrev 2007-09-30 18:53:08 följande:
    Hej allihopa! Tycker ni inte ni att vi ska starta en vita-hem-julpyssel-tråd?
    Jag kommer kanske inte att pyssla så mycket på grund av tidsbrist, men jag ska tjuvfölja tråden isåfall
  • Skogsstjärnan

Kajsa M skrev 2007-09-30 18:54:02 följande:

Vår dotter somnade kl 16 idag. Helt omöjlig att väcka. Så nu hoppas vi att hon har tänkt att sova för natten.(kommer säkert få vara vaken med henne mellan 22-02)
    Det skulle jag få vara!!!!
  • Skogsstjärnan
    Karamellfabriken skrev 2007-09-30 19:06:00 följande:
    Smajla har redan en jultråd på gång om jag inte missminner mig..........
    Det är ju sant det!

Den här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m24201479.html

Men jag hinner inte läsa mer än nu och då i den Kanske en bildtråd vore bra som komplettering?
  • Skogsstjärnan

Nu har jag också läst om Beas strapats!

Du får känna på om du vill göra silikoninlägg i läpparna nu då Är det något för dig

Svar på tråden Vita hem del 5