Vita hem del 5
Salmiak, Ett tips, i nyaste nummret av Hus och hem var det ett hus som hade istort panel i hela huset, jag tror det var både liggande och stående. Jag läste den hos min syster så jag kan inte kolla vilket.
Salmiak, Ett tips, i nyaste nummret av Hus och hem var det ett hus som hade istort panel i hela huset, jag tror det var både liggande och stående. Jag läste den hos min syster så jag kan inte kolla vilket.
Juliah, har ni råspont eller slätspont på era väggar i allrummet?
Salmiak, vad kul, i Jkpg eller?
Vi har köpt en gammal spegeldörr som ska skrapas och sen målas vit för att sedan kunna fungera som sänggavel. Jag vill nog också ha en sängkappa till sen.
Camilla R skrev 2007-08-16 10:53:34 följande:
Det var ju det hemmet jag menade i mitt inlägg till dig idag på morgonen men det kanske du missade?
Jag har även fått igenom att sätta råspont (liggandes) över vår hemska väggmålning, den som syns bakom vår soffa. Jag säger som du Salmiak, ibland har man tur.
Vi har en Teutonia Mistral -04 som köptes till Saga, färgen heter 1780 och är gråsvart, lite rutig
vilka då...du glömde länka
aha, där kom länkarna
men det står ju i TS att alla vita stilar är välkomna.
Jag tyckte inte heller pojkarnas rum kändes så tilltalande men mycket annat.
Jag brukar inte heller, förhoppningsvis, kommentera så att någon ska ta åt sig eller känna sig ledsen.
Jag kan känna att mitt hem inte är så vitt så som många andra har här, men jag strävar efter att få in mer och mer vitt och det tar sin tid när man hat två små barn och en man som jobbar jämt men det är därför jag trivs så bra här för här kan man testa sin ideér innan man lägger fram dem till maken, som är den som oftast få genomför dem
Jag tyckte bloggen var fin även om pojkrummet var lite väl avskalat men hon skulle ju fota för bloggen, då tar man oftast bort onödigt tjafs, iallafall jag.
Jag vill inte ha vitt från golv till tak men gärna från vägg till tak
Jag försöker göra så gott jag kan i mitt hem. Min man är egenföretagare och det är ju dom anställda som ska ha lön först och inte han.
Så vi har inga stora summor över varje månad att lägga på dyra möbler, prylar eller liknande. Men jag har jätteglad att jag hittade hit där man få tips på vad lite vit färg kan göra för en möbel.
Jag har länge velat ha en ny säng, den vi har är i körsbärmelamin lite likt Hopen från Ikea. Men när man har tittat i möbelkataloger har vita sängar kostar flera tusen, typ Wilma från Mio
Nu har jag genom inspiration härifrån köpt en gammal spegeldörr för 200kr som ska bli sänggavel.