Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

Vita hem del 5

Salmiak, Ett tips, i nyaste nummret av Hus och hem var det ett hus som hade istort panel i hela huset, jag tror det var både liggande och stående. Jag läste den hos min syster så jag kan inte kolla vilket.

• Sagalin

Juliah, har ni råspont eller slätspont på era väggar i allrummet?

Salmiak, vad kul, i Jkpg eller?

• Sagalin

Vi har köpt en gammal spegeldörr som ska skrapas och sen målas vit för att sedan kunna fungera som sänggavel. Jag vill nog också ha en sängkappa till sen.
    Camilla R skrev 2007-08-16 10:53:34 följande:

I min eviga jakt på en ny sänggavel/ram har jag snart gett upp... Så nu har jag beställt en sängkappa från MilleNotti. Den borde förhoppningsvis kunna fungera även om vi (mot förmodan) hittar en säng som passar oss. Så nu är det "bara" att vänta in leveransen
  • Sagalin

Det var ju det hemmet jag menade i mitt inlägg till dig idag på morgonen men det kanske du missade?
    Jag har även fått igenom att sätta råspont (liggandes) över vår hemska väggmålning, den som syns bakom vår soffa. Jag säger som du Salmiak, ibland har man tur.

Salmiak6 skrev 2007-08-16 17:50:38 följande:
    HUS & HEM nr 10 s. 30-43!!!!!!!Där är mitt drömhem!!!! Så vill jag bo! De har precis samma inredningstil som jag!Åh jag är kär! Min man också! Vi måste bygga ut nu!!!! Så ska vi bara ha det!!!
  • Sagalin

Vi har en Teutonia Mistral -04 som köptes till Saga, färgen heter 1780 och är gråsvart, lite rutig

• Sagalin

vilka då...du glömde länka

juliah skrev 2007-08-16 18:23:06 följande:
    lasse, och jag tycker utan...förlåt *fniss*!Apropå uppenbarelser så har jag hittat till två fantastiska bloggar idag, ni har bergis redan sett dem men jag länkar ändå. Jag dog nästan när jag såg dem, till 100 min smak...Helt fantastiska!
  • Sagalin

aha, där kom länkarna

malins79 skrev 2007-08-16 18:26:50 följande:
    vilka då...du glömde länka
  • Sagalin

men det står ju i TS att alla vita stilar är välkomna.
    Jag tyckte inte heller pojkarnas rum kändes så tilltalande men mycket annat.

tjenixen skrev 2007-08-16 18:57:15 följande:
    Alltså jag börjar åter undra över om jag ska ta mitt pick och pack och vända mig till någon annan inredningstråd för lika exalterade ni är över Millys hem lika gräsligt tycker jag det är med bräder överallt och när det är totalt helt vitt. Ser inte hemtrevligt ut alls i det hon skriver om i pojkarnas rum etc. Så kalt och inget mys för 5 öre. Så näää, vitt gillar jag men ett hem helt i vitt vill jag absolut inte ha. Så frågan är om jag får vara kvar även om jag bara gillar att ha det ljust och vitt på visst men inte helt överallt???
  • Sagalin

Jag brukar inte heller, förhoppningsvis, kommentera så att någon ska ta åt sig eller känna sig ledsen.
    Jag kan känna att mitt hem inte är så vitt så som många andra har här, men jag strävar efter att få in mer och mer vitt och det tar sin tid när man hat två små barn och en man som jobbar jämt men det är därför jag trivs så bra här för här kan man testa sin ideér innan man lägger fram dem till maken, som är den som oftast få genomför dem

Jag tyckte bloggen var fin även om pojkrummet var lite väl avskalat men hon skulle ju fota för bloggen, då tar man oftast bort onödigt tjafs, iallafall jag.

juliah skrev 2007-08-16 19:56:18 följande:
    Ok, nu måste jag skriva av mig så att jag kan släppa det hela. Jag ville dela med mig av nya bloggar som jag precis hittat. Blev alldeles exalterad och kände att det var sååå fint! Tjenixen, din kommentar sänkte mitt humör totalt och jag förstår inte varför du skriver på det sättet?Vi har olika smak härinne, det är ju konstaterat sen länge tillbaka. Alla välkomna ändå. Men personligen så väljer jag att inte kommentera alls, eller välja lite vänligare ord om jag ska kritisera.Förmodligen så dras de flesta härinne till mer mjuka och romanstiska hem, där de bloggarna kanske inte passar in. Men JAG tyckte att de var underbara och blev uppriktigt sagt upprörd nu...Något jag inte brukar...känns verkligen skittrist!
  • Sagalin

Jag vill inte ha vitt från golv till tak men gärna från vägg till tak

Jag försöker göra så gott jag kan i mitt hem. Min man är egenföretagare och det är ju dom anställda som ska ha lön först och inte han.
    Så vi har inga stora summor över varje månad att lägga på dyra möbler, prylar eller liknande. Men jag har jätteglad att jag hittade hit där man få tips på vad lite vit färg kan göra för en möbel.
    Jag har länge velat ha en ny säng, den vi har är i körsbärmelamin lite likt Hopen från Ikea. Men när man har tittat i möbelkataloger har vita sängar kostar flera tusen, typ Wilma från Mio
    Nu har jag genom inspiration härifrån köpt en gammal spegeldörr för 200kr som ska bli sänggavel.

Svar på tråden Vita hem del 5