Inlägg från: Septemberpyret |Visa alla inlägg
  • Septemberpyret

Vita hem del 5

Åh, vilka fina grejor! Så duktiga ni är!

• Septemberpyret

Jag funderar också på att måla om trappen, men det är laminat på stegen... antar att det måste rivas bort först så det är ju lite av ett projekt!

knyttis skrev 2007-08-21 21:52:39 följande:
    Åååh vad fina trappor ni visar - LCroft det står också på vår "to do" lista att måla trappen men de känns som ett så stort projekt. Vet inte om jag vågar, tänk om de blir massa ränder. Tycker faktiskt det är svårt att måla så de blir slätt...Smajla- va mysig din man e!
    Såå fin! Riktigt stiligt!
  • Septemberpyret

Det låter jättefint! Vi har också någon plast/laminatmatta på stegen som jag vill ta bort och sedan måla vitt. Men sambon säger att det är enklare att lägga dit nya steg ovanpå. Övervägde ni det?

Sunna skrev 2007-08-23 20:25:46 följande:
    Nej det får du INTE göra! Din smak är helt fantastisk och är en inspiration för mångaNu har vi (min käre sambo) fräst bort limmet i vår trappa, vilket enormt arbete! Nu väntar "bara" själva slipningen, att olja samt måla vitt där det ska var vitt. Det kommer nog att ta hela helgen, men gud vilken skillnad det kommer att bli! Får visa sen när det är färdigt
  • Septemberpyret

Vill ha både huset och inredningen!
    Smultron och glass skrev 2007-08-23 20:41:23 följande:

Oj, vilket fint hus!
  • Septemberpyret

Mori: Skulle nog satsa på ...vitt!

• Septemberpyret

Hej hej!
    Jag "hörde" ett rykte om att någon härifrån startat en jultråd med blider på julpyssel... Det låter jättemysigt och jag skulle gärna kika in där...! Någon som vet var den finns...? Hittar bara några gamla trådar...

• Septemberpyret

Nej, Ernst har jag helt glömt bort...! Har viktigare saker för mig, som att leta skrivbord och kika på julpyssel...!

• Septemberpyret

Jag brukar söka på barnsäng under "antikt" med planen att hitta en fin att måla vit...! Kanske hittar du en då...?

jezzzica skrev 2007-10-01 20:52:18 följande:
    har du några sökordstips?? Jag säker på växasäng och utdragssäng men det kommer knappt upp några fina....
  • Septemberpyret

Hej tjejer!
    Jag har inte varit inne här på jättelänge, har varit begravd i jobb och garagebygge här hemma men nu står garaget färdigt och lysande vitt så nu tänkte jag kika in lite här igen...! Har fått tips om att det är någon av er som dekorerar fina vita "dalahästar" men kan inte hitta dem, de flesta här verkar ha stängt sina gallerier för besökare... Någon som kan tipsa...?

• Septemberpyret
    mimmamum skrev 2007-10-28 18:51:14 följande:
    Swaphästarna är lite luriga! Jag tänkte spraymåla dem, har nu sprayat flera gånger och ändå täcker det inte! Det blir nästintill omöjligt att måla med pensel dåde är så mini. Dumma spray!
    Såg först nu att du "pratar" om hästar, är det du som gör dem...?
Svar på tråden Vita hem del 5