Inlägg från: Salmiak6 |Visa alla inlägg
  • Salmiak6

Vita hem del 5

Har köpt en stor vit träslåda till min dotter att ha böcker i. Bokhyllan funkar inte, det blir ingen ordning. En låda är nog lättare att lägga tillbaka en bok i. Har köpt bokstäver som jag tänkte måla och limma på. Men vad ska jag skriva? BOOKS, BÖCKER, ABC... ???

Bokstäverna ser ut som dessa:
    2007_0828_173250AA.JPG

• Salmiak6

Oj nu har jag läst ikapp sen igår kväll. vilken tid det tar, tur man bara jobbar halvtid!

Kul att se alla bilder på er själva! en del stämmer med mina inre bilder och en del måste ha lagt ut fel bild!

Så ska jag försöka svara på lite frågor och kommentarer:

Knyttis - ja allt är från panduro

Juliah och Emmasa och Gemelli - tack så mkt för komplimangerna!

VSM soffan blev jättefin verkligen!!!

Angående text på lådan: LÄSA var ju fint, det har jag inte tänkt på! Ska lägga upp bokstäverna och se vad som blir finast. Men det var hemskt vad ni var oense. ABC, BÖCKER, LÄSA. Nu vet jag inte vad jag ska ta...

• Salmiak6

Nu ska jag åka och shoppa lite. Barnen är på dagis och i skolan. Jag har min lediga dag. Så nu ska det bli nya höstskor och lite nya kläder. Ingen inredning idag! *lovar inget*

• Salmiak6
    Värsta Supermamman skrev 2007-08-29 09:48:24 följande:
    I vilket rum ska de vara? I det rosa eller det röda?  Fast jag röstar nog på vita, så kan du byta rum..
    Det ska vara i Miras rum som är mest vitt och rött. Men det finns även lite rosa där också.
    Undrar om bokstäverna syns om de är vita? Hade nog helst haft dom vita i så fall.
  • Salmiak6
    Värsta Supermamman skrev 2007-08-29 09:50:25 följande:
    Salmiak. Ha det så härligt! Själv borde jag passa på att gör allt det man kan göra hemma utan barn. Men jag har fastnat här.
    Ska försöka, har åkt på en dunderförkylning som vanligt så här vid skolstart så jag har nog inte så mkt ork egentligen. Men sandaler börjar bli för kallt nu!
    Värsta Supermamman skrev 2007-08-29 09:51:12 följande:
    Konturerna av dem kommer ju att synas
    ABC har fått sig en första strykning av vitt. Vi får se om det blir bra, annars får jag ta en strykning med en annan nyans. De ska ju målas tre ggr. Torkar snabbt i alla fall.
    Kom på att bokstäverna inte har några prickar, så LÄSA och BÖCKer blev svårt att få till. Återstår gör BOOKS och ABC. Och även om jag gillar båda så blev det nu ABC. *härmar Juliah* 
  • Salmiak6

Hemma igen efter en förmiddag med shopping. Vet nivad? Jag lyckades hålla mig ifrån inredningsbutikerna helt och hållet. sneglade bara in genom fönstren. Handlade så dyra skor  och lite nya kläder så jag hade ändå inte råd.

Köpte ett par underbart sköna Ecco-skor. De är ju inte gratis men jag tror investeringen är bra så man slipper onda fötter.

• Salmiak6

Juliah

vilken fantastisk mormor! Min mamma hon jobbar heltid och spelar golf på halvtid och bor 4 mil bort. Så henne ser vi inte mkt av...

Svar på tråden Vita hem del 5