• nublu

Vita hem del 5

Eddan: Det vet du väl att poliser och munkar är som "särk ja pärse" dvs skjorta och rumpa .

Hmmm, jag har visst fastnat vid datorn. Kanske dags att göra något vettigt nu?

• nublu

Ja, jag vill också bli polis. Behöver inte ens en bil, jag rullar fram ändå om jag ska livnära mig på munkar. Fast jag dricker ju inte kaffe så där gick väl den karriären åt skogen!

• nublu

Lillafruluva: Visst är det hemskt? Jag är helt förkrossad.

• nublu

Eddan: Jag har gjort en rensning en gång. Börjar nog bli dags snart igen. Maken blir väl tokig också snart.

Jag prenumererar på Allt i Hemmet, Vakre Hjem och Kodu & Aed och köper dessutom Drömhem & Trädgård och enstaka nummer av Hus & Hem. Det samlas tidningar här...

• nublu

Karamell: Den var fin. Lyser gör den ju också.

• nublu

Åh, vilken heldag! Först Krydderi Krokus i Adelöv där jag köpte 2 sorters te; Mums Bums och Chokladmint. Ska bli spännande att testa! Sen åkte vi till A6 i Jönköping och köpte skor till hela familjen och kläder till ungarna. Avslutade med inköp av ny kamera och lås och dörrhandtag. Tog en liten nätt omväg hem över Ödeshög och klättrade upp på Hjässatorget på Omberg. En härlig utflykt!

• nublu

Ytterdörr och grisar i nublusblogg.blogspot.com

Det ska tydligen komma en trädgårdsbok som uppföljare till Franske Stemninger. Läste det på Jean D'Arc Livings hemsida om jag inte minns fel.

Himmelbit: Tack för fotograferingstipsen i bloggen. Jag köpte en ny kamera igår också så nu borde det bli lite bättre kvalitet på bilderna.

• nublu

Himmelbit: Nej, jag köpte inga kryddor. Maken åker förbi där regelbundet och byter matta åt dem så han får handla. Men chokladmint-teet kan jag verkligen rekommendera. Som flytande After Eight ungefär.

Svar på tråden Vita hem del 5