Fin trappa!
Jag hade hellre brutit färgen mot grått än grönt.
Det känns som man fort kan tröttna på grönt tycker jag.
Vi har målat vår trapp utan sand i färgen och den är inte det minsta hal alls.
Adamama skrev 2007-08-22 17:32:16 följande:
Ha ha! Nu när jag har fått PLUS-tjänsten kommer jag att plåga er med bilder hela tiden. Hoppas att ni står ut, annars kan väl någon lite finkänsligt hinta att jag ska lugna mig. Här är vår trappa i alla fall. Mannen har varit fast besluten om att efter att den vackra heltäckningsmattan försvann, så skulle den slipas och blir trären. Men nu har väl verkligheten kommit i kapp honom och han inser att tiden nog inte finns riktigt. Så vi har börjat diskutera målning - som ju varit på tapeten här i tråden också de senaste dagarna. Som ni ser på bilden har vi gräddvita tapeter med svag randning och i övrigt vita snickerier - inte antikvitt utan helt obruten vit. Vi funderade på grå, eftersom vitt känns lite opraktiskt - även om det är toksnyggt. Vi hade tänkt oss vita trappsteg och gråa sättsteg. Men vid närmare eftertanke känns grått lite fel till det gräddvita - lite för kallt liksom. Men sedan såg jag i senaste Lantliv i reportaget "Låt renoveringen ta tid" eller vad det nu hette, en ljust grönmålad trappa. Vad tror ni om det? Det känns lite crazy att måla grönt, men jag menar riktigt ljust i så fall, nästan vitt. För beige blir väl inget vidare - för nära träfärg på något sätt. Vad tycker ni? Ni som har målat era trappor har ni blandat sand i färgen för att få ner halkrisken? Känns lite vanskligt med småbarn och målad trappa. Vi har målad källartrappa och den är rätt al, så dit har vi köpt sådana halkremsor, men det är ju inget man vill köra i den vanliga trappan.