Inlägg från: Karamellfabriken |Visa alla inlägg
  • Karamellfabriken

Vita hem del 5

Vi ska köpa torkskåp och jag behöver tips på ett bra sådant.
    Vad bör man tänka på, jag har aldrig ägt något tidigare.
    Vi har tumlare också men behöver kunna torka t ex byxor och lite ömtåligare plagg på annat sätt.
    Så ni med torkskåp får gärna ge mig era tips och råd då jag är helt novis på området.

All you need is love
  • Karamellfabriken

En fråga till:

Är det någon som vet var man hittar en vit garderob, 60 bred? Ikeas verkar vara antingen 50 eller 100.
    Den ska vara i en tvättstuga så den kan vara ganska enkel.

All you need is love
  • Karamellfabriken

Tack för tipset!
    De är dessutom mycket snyggare.
    Det är även bra att de står på ben om man mot förmodan skulle få ett vattenläckage så blir ju skåpet inte förstört.

gemelli skrev 2007-08-17 00:35:11 följande:
    Du kan köpa ett högskåp på kökavdelningen om du vill ha precis 60 m skåp. Det har jag gjort till jobbet...
    All you need is love
  • Karamellfabriken

Tack salmiak,
    Ja, jag upptäckte också det tunna utbudet av torkskåp.
    Finns i princip bara tre tillverkare som jag fattar det:
    Cylinda, Elektrolux och Bosch.
    Är du nöjd med det ni har? Bullrar det mycket? Du får jättegärna kolla märket om du har lust

All you need is love
  • Karamellfabriken

mimmamum,

Tror du att du skulle kunna ta reda på var dörrmattan som du visar i din blogg med texten "ta av dig skorna" är köpt?
    Jag skulle behöva ha en sådan att lägga fram när svärmor kommer på besök.
    Lite lagom finkänsligt sådär !

All you need is love
  • Karamellfabriken

Hej vänner!

Idag är jag sååå glad för vi har beställt nya dörrar till hela huset!
    Nu är våra hemska björkfanérdörrar snart ett minne blott.

Såhär ser tvättstugedörren ut, resten är likadana fast utan fönster då.

http://www.diplomatdorrar.se/XLinner/XLconturvrunt.html 

All you need is love
  • Karamellfabriken

Inte så tjusig som newhts trappa men här är vår, också vitmålad:

Nymålad trappa

All you need is love
  • Karamellfabriken

Är det någon som har denna?
    Är den bra till att t ex vispa grädde?
    Jag har en vanlig assistent till bakning så jag vill bara ha en snygg ståendes framme till "finliret".

http://www.tretti.se/mx-275

All you need is love
  • Karamellfabriken

Fin trappa!
    Jag hade hellre brutit färgen mot grått än grönt.
    Det känns som man fort kan tröttna på grönt tycker jag.
    Vi har målat vår trapp utan sand i färgen och den är inte det minsta hal alls.

Adamama skrev 2007-08-22 17:32:16 följande:
    Ha ha! Nu när jag har fått PLUS-tjänsten kommer jag att plåga er med bilder hela tiden. Hoppas att ni står ut, annars kan väl någon lite finkänsligt hinta att jag ska lugna mig. Här är vår trappa i alla fall. Mannen har varit fast besluten om att efter att den vackra heltäckningsmattan försvann, så skulle den slipas och blir trären. Men nu har väl verkligheten kommit i kapp honom och han inser att tiden nog inte finns riktigt. Så vi har börjat diskutera målning - som ju varit på tapeten här i tråden också de senaste dagarna. Som ni ser på bilden har vi gräddvita tapeter med svag randning och i övrigt vita snickerier - inte antikvitt utan helt obruten vit. Vi funderade på grå, eftersom vitt känns lite opraktiskt - även om det är toksnyggt. Vi hade tänkt oss vita trappsteg och gråa sättsteg. Men vid närmare eftertanke känns grått lite fel till det gräddvita - lite för kallt liksom. Men sedan såg jag i senaste Lantliv i reportaget "Låt renoveringen ta tid" eller vad det nu hette, en ljust grönmålad trappa. Vad tror ni om det? Det känns lite crazy att måla grönt, men jag menar riktigt ljust i så fall, nästan vitt. För beige blir väl inget vidare - för nära träfärg på något sätt. Vad tycker ni? Ni som har målat era trappor har ni blandat sand i färgen för att få ner halkrisken? Känns lite vanskligt med småbarn och målad trappa. Vi har målad källartrappa och den är rätt al, så dit har vi köpt sådana halkremsor, men det är ju inget man vill köra i den vanliga trappan.
  • Karamellfabriken

Hej, hej!

Vad fint alla pysslar och står i.
    Jag har mest gjort grovgöra idag: Fått en asfaltskant upp till garageuppfarten gjord och beställt ett torkskåp.
    Imorgon ska det fixas och donas i tvättstugan. Längtar !

Svar på tråden Vita hem del 5