• LCroft

Vita hem del 5

Skriver också under att jag sitter för mycket framför datorn, men det är på samma sätt här, har egentligen inte så många vänner som är hemma med barn på dagarna och här får man ju pratat av sig lite med likasinnade människor Plus att man får se så många fina hem och allt fint ni gör.

Skolorna har börjat här redan så det blir väl att köra iväg Nico snart, var nog meningen att han skulle cykla men så började jag tycka så synd om honom som ska direkt efter skolan till ishallen och träningar så jag kör honom, hem slipper han ju med sin far.

Borde verkligen också städa, otroligt så stökigt det kan bli bara för att man är däckad i en dag. Men som jag hostar och snörvlar så vet jag inte hur jag ska orka? Bara att ta tag i det antar jag, lite trevligare att ligga på soffan och tycka synd om sig själv i ett rent hem Skrattande

• LCroft

mimma: Tack och så fin kudde!

Smajla: Så gullig din man är.

juliah: Får man boka in sig en vecka i ert gästhus? Jag kan sköta tvätten samtidigt

Salmiak: Nu missade jag bilden igen!

Stina: Fina ljusstakar

• LCroft

Fanns ju en sida till att läsa

Salmiak: GRATTIS!

Pärla: Den var också jättefin.

Förresten, mannen ska ju med all makt ha en grillkåta hit på gården Fot i munnnen Jag tycker inte alls om dem, fula saker! Men så hittade jag den här som jag hade kunnat tänka mig, fantasin åkte redan iväg, måla vit invändigt och fina kuddar och gardiner osv.. ja, ni vet. Här är länk till den: http://www.ultimatemarket.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=10002 

Men nej, det kunde ju mannen inte tänka sig utan ska ha en sån där ful sak som man får klaustrofobi av att ens se, sånhär: http://www.gardengrillhouse.net/ far ner lite på sidan så kommer bilder på hemskheten. Spelar ingen roll att han försöker få mig att tycka det där skulle vara fint om man målar den innuti, i mina ögon är den ful och passar bäst i ödemarken inte på min gård.

Säg nu ärligt era åsikter, är jag helt hemsk som säger som jag tycker åt honom eller borde jag försöka se nåt positivt med det hela och bli en ödemarksälskare?

• LCroft

Äh på den andra länken så kom man bara till första sidan, går man där var det står "grillikota" så ser man, borde ju ha förstått att den var för ful att komma direkt i en tråd var det bara visas vackra saker

• LCroft

nublu: Det är väl det jag tänker på att han borde få sin vilja igenom, men....

juliah: Inga problem! Vilken tänkte du på? Paviljongen eller grillkåtan?

• LCroft
    juliah skrev 2007-08-16 10:41:25 följande:
    Lcroft, jahaaa, fanns det fler. Tänkte på kåtan jagJag vill också bo i Finland (ibland iallafall), längtar så ohyggligt mycket dit...det var två år sedan sist
    Ja det fanns en som har större fönster, dubbla spegeldörrar ut, som jag tycker bättre om Men mannen igen inte.

Kom på semester hit, passa samtidigt på att komma lite högre upp och hälsa på
  • LCroft
    Pärla1 skrev 2007-08-16 10:43:18 följande:
    Lcroft: Tycker också att du ska låta mannen få som han vill, det får du igen sen..."men älskling, kommer du ihåg att jag lät dig få bestämma då"....
    Skrattande Kanske läge att säga att javisst, ta den du vill men kan vi inte köpa nya soffor då samtidigt? Räcka ut tungan
  • LCroft

Knyttis: Tack! Hade glömt att kommentera din kudd, satt och funderade om jag borde göra en likadan till min, tills jag kom på att jag har lite otalt med symaskinen sen jag sydde sänghimmeln så det lär inte ske idag iaf

• LCroft

Smajla tack

Ska förresten passa på och berätta en rätt så kul historia, satt med min svärmor som är helfinsk och jag skulle då berätta åt henne att vi funderade på ett lusthus, men kom inte på det finska ordet som är huvimaja, utan satt länge och väl och funderade och säger till sist: Ilotalo! Det tyckte jag var rätt bra översatt, men på samma gång det slank ur munnen på mig och jag såg svärmors min som snabbt övergick från förvånat till gapskratt så kom jag ju på att det heter inte ilotalo som betyder bordell! Det hade varit nåt, en egen bordell på gården

• LCroft

Bor Milly i Finland måntro? Lämnade och fundera på hennes brödlåda... Har en likadan själv. Jag gillar hennes hem!

Svar på tråden Vita hem del 5