Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

Vita hem del 5

Salmiak; vad fint det blev med lampa vid barnens soffa.

• Sagalin
    FruPuffen skrev 2007-09-01 21:16:23 följande:
    Hej kära vitahemmare! Nu är jag tillbaka igen! Har inte hunnit läsa något bakåt sen jag skrev sist då jag satt med värkar, men jag hoppas att allt är bra med er! Jag har fått en liten POJKE som ska heta VIGGO ! Han var 51 cm lång och vägde 3336 g. Jag har lagt in 3 bilder på honomi galleriet.Det gick snabbt när det väl satte igång, efter att ha gått hela dagen med 10-15 min mellan värkarna kom de plötsligt hela tiden utan paus och vi fick kasta oss i bilen i princip. 24 min hann vi vara på förlossningen sen var han född, kl. 19.04! Det gick bra och det var skönt att det gick så snabbt. Vi är nu hemma och försöker hitta lite trevande vardagsrutiner, så jag kommer väl inte att vara lika aktiv här som tidigare en tid framöver.Viggo är dock en mycket lugn liten pojke som i princip bara äter och sover. Vi får se hur länge det håller i sig...Kram på er allihopa och hoppas ni har många härliga inredningsprojekt på G. Jag fick iallafall ett fint linnetyg idag av min mor som jag ska klä om vår kökssoffa med så småningom.
    Grattis, nästan lika snabb som mig. FörvånadMed Jacob  var vi inne på förlossningen i 5min innan han föddes, vattnet gick efter 2 minuter och 3 minuter senare var han född.
    Med Saga gick det inte lika fort då var vi inne 1t 50 min
  • Sagalin

God morgon, dags att sätta på lite kaffe så man blir människa igen.

Idag börjar operation renovering sovrum, ska bli så skönt att göra om där inne.

• Sagalin

NR; du ska se att när hallen är färdig så får du flyt i livet. Tänkte på att du skrev att du sökt jobb men inte fått något. Jag läste nämligen Jennys hem och harmoni blogg om just hallrenovering hur den kan påverka en enligt Feng shui. jennyshemochharmoni.blogg.se/ Alltså menat i all välmening

• Sagalin
    lillafruluva skrev 2007-09-02 12:42:48 följande:
    På tal om hallar så har våra väggar börjat ändra färg nu! Ni som läst bloggen har väl sett den hemska tapeten vi har nu(man ser lite av den i spegeln och på sidan). Nu blev det en ljust grå färg, vad tycker ni?
    vilken skillnad, blir jättefint!!!
  • Sagalin
    nublu skrev 2007-09-02 11:34:50 följande:
    juliah: Ib Larsen hade verkligen hur mycket som helst och de är jättetrevliga på det företaget också. Så där kommer jag att handla mera. LD var verkligen too much den här gången. Gillade bara typ apan och inget mer...Och Monicas kronor, vem kan motstå dem?
    spännande, hoppas du inte kommer ta för mycket i frakt, frakten är det som gör att jag inte beställer så ofta på nätet. Känns inte så kul att betala ibland nästan100 kr extra i frakt.
    Du kanske kommer ha lite förmånligare för oss vita-hemmareKyssFlört
  • Sagalin
    Salmiak6 skrev 2007-09-02 11:32:48 följande:
    Håller på att sätta gips i taket i garaget idag. Fyyyyy tusan så jobbigt det är att stå och hålla armarna rakt upp hela tiden. Var bara tvungen att gå in och vila lite. *läs FL:a*Har gjort lite pyssel som jag ska fota sen. För övrigt rensar jag ut. Vill helt enkelt ha ännu mindre saker härhemma. Dags för lite nya krukväxter är det också. Pelargonerna har åkt ut och nya murgrönor på båge har jag i 3 fönster. Så vad kan man mer ha? Är trött på fetbladsväxter, garderobsblommor och Hoya. Längtar nästan tills man får ta in vita hyacinter,amaryllis och vita julrosor.
    Låter jobbigt.

Att rensar är så skönt, kan vara lite motigt att börja
     Jag ska snart rensa lite igen, man kanske skulle ha en garageloppis?
  • Sagalin
    Lynn84 skrev 2007-09-02 12:55:38 följande:
    Heej!Vi förlorade budgivningen på HUSET i torsdags med 10.000:- ifrån. Men då hade vi redan gått så vi visste inget. Lite surt men nu i efterhand är vi glada att vi inte köpte huset för dem pengarna. Vi får leta vidare.....Hoppas alla har det bra!
    trist att förlora  men ska ni hyra huset nu då eller?
  • Sagalin
    JeaJea skrev 2007-09-02 12:58:42 följande:
    Fattar inte varför alla hänger upp sig så mycket på frakten, vad kostar det inte att åka iväg i bilen och sen betala parkering? Tycker ni det är bättre att de tar mer för varan och lägre frakt? Nån stans ska ju pengarna in.
    jo jag vet att det kostar att åka bil men ska man beställa från tre stycken blir det lite extra, kanske 2-300kr och då kan jag åka ganska långt för det pengarna.
Svar på tråden Vita hem del 5