FruPuffen skrev 2007-09-01 21:16:23 följande:
Hej kära vitahemmare! Nu är jag tillbaka igen! Har inte hunnit läsa något bakåt sen jag skrev sist då jag satt med värkar, men jag hoppas att allt är bra med er! Jag har fått en liten POJKE som ska heta VIGGO ! Han var 51 cm lång och vägde 3336 g. Jag har lagt in 3 bilder på honomi galleriet.Det gick snabbt när det väl satte igång, efter att ha gått hela dagen med 10-15 min mellan värkarna kom de plötsligt hela tiden utan paus och vi fick kasta oss i bilen i princip. 24 min hann vi vara på förlossningen sen var han född, kl. 19.04! Det gick bra och det var skönt att det gick så snabbt. Vi är nu hemma och försöker hitta lite trevande vardagsrutiner, så jag kommer väl inte att vara lika aktiv här som tidigare en tid framöver.Viggo är dock en mycket lugn liten pojke som i princip bara äter och sover. Vi får se hur länge det håller i sig...Kram på er allihopa och hoppas ni har många härliga inredningsprojekt på G. Jag fick iallafall ett fint linnetyg idag av min mor som jag ska klä om vår kökssoffa med så småningom.
Grattis, nästan lika snabb som mig.
Med Jacob var vi inne på förlossningen i 5min innan han föddes, vattnet gick efter 2 minuter och 3 minuter senare var han född.
Med Saga gick det inte lika fort då var vi inne 1t 50 min