Rosesarered skrev 2007-08-26 08:18:55 följande:
Hej,Jag tänkte presentera mig själv. Lina heter jag och har liksom ni en stor passion för inredning. Jag är en person som dock inte riktigt hittat min stil i inredning. Kan tycka att ett trendigt nytt hem med spillrans nya möbler är häftigt samtidigt som jag känner mig otroligt bekväm i ett lantligt hem. Första gången jag och min man flyttade ihop vad vi 20 år och köpte allt nytt. Då blev det björkmöbler med inslag av grått och metall. Jätte fint då men år senare i samband med flytt till UK hade vi tröttnat på allt och sålde det.Väl tillbaka i Sverige igen var vi tvungna än en gång att köpa nytt och denna gång blev det i Indisk stil. Min mans vision är ett hem som "Agent Scully's" se:
www.aftonbladet.se/hemtradgard/inredning/arti... medans jag nu har önskemål om vitt och lantligt. Jag har insett att jag inte än en gång kan köpa allt nytt (min man måste ju också få bestämma) så därför tänkte jag mixa indiskt med gammal stil istället och på så sett få upp lite av det lantliga. Tror det blir svårt att mixa mörkbrunt med helvita möbler så jag tänkte försöka hitta äldre slitna möbler i bruna nyanser fast inte lika brunt som det indiska. Om ni förstår hur jag menar.Är det någon mer än jag som är splittrad i sin inredning? Som ibland bara vill ändra allt?
Välkommen till tråden! Jag tycker det är jättesnyggt att bryta av vitt med mörkt så kör på det! Men håller med VSM att inte blanda för många träslag, helt endast två i samma rum.