• newht

Vita hem del 5

Hejsan flickor!

Hoppar in lite fräckt o säger- Välkommen in te min trökiga blogg som jag har blivit grymt dålig på att uppdatera! Men nu har jag ett historie inlägg om vårt apfula trapphus som retat gallfeber på mig!
    Hoppas ni har det bra allihop, kan säga att jag lääääängtar efter den underbara hösten!(sorry, jag älskar hösten) Alla dofter, alla färger och allt mys man har inne! Jag har idag bytt till vintertäcken, våra tjocka och goa duntäcken...ah! Iiiiih, och sen kryper julen närmare! Underbart...jaja, jag ska inte gå händelserna i förväg- välkommen o glutta på det fulaste i vårt hus!

www.newht.blogspot.com

• newht

knyttis- Tack, det var så roligt o göra! Och väldigt befriande!

gemelli- okey

• newht

Tack vad söta ni e! Kanske lät i bloggen som jag skröt o gjorde mig te, men de mena jag inte alls- jag e helt färdig o väldigt stolt över att jag verkligen fixade o göra det på egen hand! Gobben skulle hjälpa te i början men han lämnade märken o använde rollern helt galet fel...sånt blir jag galen på, så jag svor lite över honom(stackarn) men han lomma iväg nöjt-var nog mest glad o slippa

• newht

Sunna;
    Vi har precis målat om hela vårt trapphus, jag har bilder i min blogg, kom o titta vettja!

www.newht.blogspot.com

Vi tog lite mörkare grå för trappen leder rakt ut o jag skulle inte stå ut med en sketen trapp i höst/vinter, de räcker o städa nån gång i veckan där tycker jag! Men e de en innetrappa så e de ju en annan femma...vita trappor e ju ljuvliga!

• newht

Sunna;
    Tack vad gulligt sagt! Vi har vitt golv uppe o jag tycker inte det skär sig, men de e nog lite hur smaken e...som baken du vet;) Så frågar du mig-nej det blir jättefint, men andra kanske tycker det e apfult hos oss! Vem vet!*s* Lycka till o hoppas de blir fint, vilket jag e säker på att det blir hur du än gör!

• newht

Numberone; Åh, nu rodnar jag- Tack! (vet inte hur man gör en rodnande gobbe) Jag gillar dessutom den gamla känsla grått ger...o det passade så bra ihop med all pärlspont!

Gemelli; Men gud vad snyggt! Vilket jobb, bröt du inte av massa kvistar? Har försökt själv, men jag blir galen o får den inte lika tajt o snygg som du fått din...min ser ut som en slarvig håruppsättning...*skäms*

Karamellfabriken; Skojar du??? Den e ju ursnygg OCH vit! Men de ser ut som en innertrappa? Inga problem med gojs o grisigt utifrån då va?

• newht

Nu skäms jag nästan - ni pratar om trappor än o ni visar så fina trappor!
    Adamama; Din trapp e ju så vacker! Blir nog fint vilken färg du än tar! Både väggar o tak e ju vackra i sig...suck!
    Kolla gärna in mitt trapphus vi gjorde om förra veckan!(förlåt alla ni andra som säkert e vråltrötta på mig nu med min trapp)
    Vi har målat trapp o golv i mörkgrått, jag älskar den gammeldags känslan grått ger i hop med mina vita pärlsponts väggar- vår trapp leder rakt ut, det är lixom en farstutrapp-därför valde vi grått. Inne trappor e finast i vitt..tror jag...hehe!
    Kolla gärna in om du e nyfiken!

www.newht.blogspot.com

• newht

God morgon töser!

Åh, ni fortsätter med era vackra hem, jag blir helt sjuuuk!
    Och ni har fått höst här inne ser jag, lite mys faktiskt!;)

Ett tips; Läs vårt nyhetsbrev med sminktips, pysseltips, gott recept på äpplekaka mm. mm!

www.freewebs.com/hwitarum/september01.htm

Hej hopp sockertopp(ar)

Pus o kram/Mari

• newht

Åh, man kunde byta bakgrund...*puh* Hade de bara vart löven hade jag kunnat ha de, men...de andra ser ut som mina gamla svampade tapeter! Jag e la int inne här så ofta men ändå! Rostrött bland vitälskande tjejer-näää! Såg en läskig jultapet med...hujeda mig!

Jordgubbar med mjölk e en av de finaste bloggar jag vet, tätt följd av Julias Vita Drömmar - stor inspiration för mig! Vi gör om köket hemma o mimma´s kök ligger mig varmt om hjärtat! Hon har de vackraste kök jag sett på år o dar!

• newht

Har du det Julia? De har vi nog alla ibland...de kommer o går de där! Gissar att du e rätt trött, hösten e här plus två små? psst...jag tycker ditt hem e otroligt fint ändå, bläddra tbx i dina gamla inlägg o titta på det! Brukar jag göra, inte med mitt eget då utan hos dom bloggar jag troget följer! ;)

Svar på tråden Vita hem del 5