Inlägg från: tjenixen |Visa alla inlägg
  • tjenixen

Vita hem del 5

lasseliten skrev 2007-08-15 07:57:02 följande:
    God morgon! Nu börjar köket se liiite ut som ett kök igen! Och snart kan jag nog visa en liten bild (om jag väljer rätt vinklar ) Vad ska ni hitta på idag?
    Ja, jag har gjort något så roligt som bokföringen på vår firma på förmiddagen och nu har jag hämtat de små på förskolan. De tar det lite lugnt och ser på film just nu och jag passar på att försöka läsa ikapp lite. Annars så blir det nog inte så mycket gjort här hemma idag då jag har så himla ont i huvudet.
  • tjenixen

Måste passa på att ställa en fråga här:

Ni som har råspont i era hus, blir det inte dammigt och svårt att liksom ha rent. Inte för att jag dammar väggar annars men tapeter tar ju inte åt sig damm etc som t  ex råsponten gör. Svårt att torka av den eller? Blev så nyfiken då jag själv nästan slår bakut vid tanken på råspont på väggar:)

• tjenixen
    gemelli skrev 2007-08-15 12:31:20 följande:
    lasseliten,Du vet att du ska använda SUPER 10 när du tvättar slasken, när den blir missfärgad. Den har bort alla missfärningar på porslinet UTAN att repa det.Använd ALDRIG Vim, då är den förstörd
    filmjölk går bra med eller så var jag på städparty igår och jädrar det fanns en hel massa trasor och handskar som var bra till olika saker och det var bara att använda kallt vatten och allt blev RENT??? Trodde det inte men såg det ju med egna ögon sen. Men väldans dyra var de. Men filmjölk är ju rätt så gratis och mijövänligt i alla fall:)
  • tjenixen
    juliah skrev 2007-08-15 12:33:51 följande:
    gemelli,  Tack för den du, nej men ärligt, jag ska till Ikea på lördag så då ska jag kolla igenom allt mycket noggrant men ståt blir det nog...kanske....lasseliten, tack...men just nu känns det som att min magkänsla är obefintlig, känns helt hemskt att vara så velig...dubbelhon är iallafall allra mest praktiskt. Vi får se...tjenixen, tycker inte att våra väggar ser dammiga ut alls. Estetiken går först här hemma i de flesta fall men som sagt, de är inte dammiga alls och skulle de vara det så får man väl ta en omgång med vippan eller dammsugaren, svårare än så är det inte!
    okidoki, fast här kommer det inte in över tröskeln. Gillar inte alls råspont och tycker det blir stugkänsla och krympande rum av det men gud så härligt att man är olika i den känslan ju:) Känner bara att det kommer sitta hur mycket skit som helst i råspontväggar om man jämför med slätare väggar där det inte fastnar. Ser ju liksom på huspanelen och på brädtaket som vi har i v-rummet. Men huvudsaken man är nöjs själv såklart. Men nä, inget för oss i alla fall.
  • tjenixen
    gemelli skrev 2007-08-15 12:41:12 följande:
    lasseliten,HATAR IKEA´S nya hemsida. Hittar ingenting Sen inte heller Scott Sprit (tror det heter så) Dom där hemska vita/gröna svamparna) = med DÖDEN!!!!
    scotch kan du använda de med vit dyna, går även bra till spishällar. De repar inte utan det är bara de gröna svamparna som repar. tipselitips:)
  • tjenixen
    malins79 skrev 2007-08-15 15:01:47 följande:
    Gullviva från Värnamo Sängkläder
    Finns de i vanliga möbelaffärer eller finns de i typ sängbutiker som SOVA? Asch, har ju hört namnet förut men kan inte riktigt placera vart jag har sett det.
  • tjenixen
    Lynn84 skrev 2007-08-15 18:49:24 följande:
    Här kommer ett annat fint hus som ligger i några mil ifrån....man skulle kunna säga grannbyn men det är väl inte riktigt så nära....jaja...fint är det iaf!www.hemnet.se/a.asp&q=1&s=4
    Det första huset var mycket finare om man ska jämföra tycker jag.
  • tjenixen
    Lynn84 skrev 2007-08-15 18:52:26 följande:
    Ingen som har lust att komma på Me&I party hos mig nästa fredas kl 7?
    fniss, förmodar att du bor hur långt bort som helst härifrån annars hade det varit intressant.
  • tjenixen
    Salmiak6 skrev 2007-08-15 21:24:14 följande:
    Kanske ska göra så att jag bara svarar på era inlägg istället för att skriva egna.Tänkte svara på Gemellis fråga Vi har en nästan helt platt tomt på gammal åkermark.  Trodde vi skulle komma billligt undan och vår husförsäljare la till ganska mkt i budgeten för underarbetet så att det bara kunde bli billigare. Men det visade sig sen efter provtagningar att marken var så lerig, så vi fick fylla sand under huset för 150.000. Utöver allt annat. Så det kan bli dyrt även på en platt tomt.Sen har väl grovplanering och finplanering, med murar, gräs, plattor, altaner, häckar, blommor, träd osv kostat ca en halv miljon.ett garage kostar från 100.000 och uppåt.
    oj, det var inte lite pengar för att göra ordning en tomt, jisses.
    Fast garage behöver inte kosta så mycket som 100.000. Vi har byggt ett dubbelgarage på ca 50 kvm med vind på och vi har haft hjälp då med att gräva tomten, betongbil, 2 som fixat betingplattan och sen gjort allt själva. Vi spikade egna takstolar och köpte inte färdiga, murat upp garaget med lecablock. Det har inte kommit upp i 100.000 kr ännu och vi har bara att putsa insidan och måla nu kvar. Så allt blir ju vad man gör det till med:) Mycket eget arbete drar ju ner mycket av kostnader. Men då blir det en hel del jobb med såklart.
Svar på tråden Vita hem del 5