• rosa25

ny här som behöver och vill ge stöd...

Försökt att bli gravid i 22 månader,trodde nu att vi äntligen blivit gravida för min mens skulle kommit mellan 25-30 juli,men nej tog gravtest och -. Jag blir så ledsen alla runt mig har barn små tultande söta ett åringar och alla pratar om syskon,jobbigt..jag vill också..

• Svar på tråden ny här som behöver och vill ge stöd...
  • barnlös täljetok

Jag håller med de andra. Jag kände att om jag inte ringer så finns inte problemet, men när jag hade varit på första besöket så kändes allt mycket lättare.
    Jag kände att nu kommer jag att få hjälp att bli gravid.
    Jag har än så länge bara gjort vul och blodprov, men ska snart göra en spolning av mina äggledare.
    Det finns en hel del man kan få hjälp med.

Lycka till
    Kram

• åsa1979
    rosa25 skrev 2007-08-08 08:18:58 följande:
    Tack för ditt svar!!!Usch jobbigt när mensen krånglar...Men hur var de för dig första gången du blev gravid,var de "lätt" då?Jo borde göra utredning men vi bor i liten stad och på något sätt känns det så misslyckat,vill inte att alla ska veta,,man ska inte tänka så men jag kan inte låta bli,,,de går så snabbt för alla andra.Vi gifte osss förra sommarn så alla frågar och håller på nu och jag hittar på tusen ursäkter...Sen hoppas jag varje månad att de ska bli men jag borde ta tag i de...Känns skönt att ha hittat hit eftersom ingen av mina vänner vet hur det är...
    Blir ledsen för din skull när jag läser att du inte känner att du kan prata med dina vänner och att du känner dig misslyckad för att ni inte blivit med bebis än.
    Jag och min sambo har själva idag beställt tid för utredning, vi har försökt ett år nu.
    Jag har varit öppen med att vi försöker och att det "inte går så bra".
    Det är jätteskönt att kunna prata om det å det slipper bli krystat när folk frågar.....
    Vi säger som det är helt enkelt.
    Det e skönt också om jag känner mig nere, då vet jag att jag kan prata om det, för de runt oss vet hur läget är.
    Dessutom så märker man att det inte är så ovanligt som man kanske trodde från början.
    Ett stort lycka till!!
  • rosa25

Åh tack alla som svarat,blir verkligen rörd över att ni ens orkar bry er,TACK! Fick mens idag,,har gjort 4 gravtest så visste ju egentligen att jag inte var gravid men hoppet är det sista som lämnar...Ja har bestämt mig för att ringa innan veckan är slut. Känns så otroligt skönt att kunna skriva här för det är första gången jag "pratar" med någon annan om det jag hela tiden tänker på. Har varit på namnfest idag för några vänners dotter,de skålade ock sa "snart kommer vi på ert dop",,ja...de hoppas jag med!

tack igen för att ni peppat mig känns "skönt" att höra att det finns fler som försöker...lycka till alla ni!

kram

• Sootie

Hej åh vad bra!!
    Ja det är absolut bäst att ringa och som nån sa.. i bästa fall kan man ju avboka
    Jag förstår att du har svårt med att prata med vänner..
    Själv har jag berättat för två.. Det är jätteskönt när de förstår men ibland så verkar de inte kunna sätta sig in i vad man går igenom och då är det svårt..
    Det viktigast är att göra det du själv känner är rätt.. Det är inget att skämmas över!!
    Prata med din man/pojkvän.. ofta så säger man alldeles för lite till dem tror jag.. De undrar vad man tänker fast vill inte fråga för de vet att man blir så ledsen.. Så prata med honom, han förstår dig säkert.. (oftast gör de det iaf )
    Kram och lycka till! Se nu till att ring!!

• rosa25

Sootie! Du har så rätt i allt du skriver...ja jag har ju sagt denna veckan så jag får väl ringa imon...men vad ska jag säga när jag ringer? ska jag berätta mitt problem för hon som svarar i telefonen på gynreceptionen eller bara be om en tid?

föresten ngn som vet; min mens har varit 8 dagar försenad,ska jag räkna ägglossning utifrån när mensen kom idag eller ska jag räkna utifrån som den skulle varit? kanske dum fråga men första gången mensen krånglar.

Kram

• Sootie

Hej!
    De e vana vid att folk inte vet vad de ska säga så det är nog ing problem.. Annars är det väl bara att säga att du vill ha en tid för utredning eftersom ni har försökt få barn i....(hur länge)..
    Hoppas att du redan har ringt!
    Räkna inför nästa äl? Isf är det när du fick mensen (alltså idag)
    Kramar

• rosa25

Hej Alla!
    Hoppas ni haft en bra helg!

Hur mår ni?

Jag och min man har bestämt att försöka denna månaden med sen ska jag ringa för tid...

Var på stan idag och brevid mig satt en höggravid och rökte,hon hade tre barn till,då tänkte jag att klart hon inte bryr sig som har så lätt,,jag äter bra,röker och dricker inte,,,ändå funkar det inte,,orättvist!

kram

• Woza

Hej Rosa

Vänta inte till nästa månad. Det är ju olika på olika landsting, men hos oss är det 3 års väntetid innan man får ett landstingsbekostat ivf-försök om man är under 32(2 år om man är äldre). Dessutom är det kö för att få komma in. Varje månad är guld värt att ha klart för sig vad som kan vara problemet.

Visst känns det jätteorättvist när vissa som tydligen missköter sig och sitt liv helt ändå kan bli gravida av att bara titta på en man (känns så iaf).

Lycka till.

• rosa25

Woza! Tack för ditt inlägg,,,tog mod till mig och ringde,dessvärre var uppringningstiderna slut för idag men nu har jag iaf slagit nummret och har bestämt mig för att ringa igen imorgon igen,lite tidigare...
    Tror jag mest är rädd för att ringa för nu lever jag på hoppet att vi ska få barn är så rädd att de ska säga att vi inte kan få barn,,men men bättre att få veta...
    Jag gjorde en abort för 13 år sedan,,kan det vara så att jag inte kan bli gravid igen på grund av det?

Kram

• Woza

Rosa - jag tror verkligen inte att din abort ska behöva ha med det att göra. Men jag tycker du gör rätt i som ringer nu så att du får svar. Att gå igenom undersökningarna och få svaret är inte hälften så hemskt som att gå och undra och bara hoppas.

Svar på tråden ny här som behöver och vill ge stöd...