• skattsessan

köpa present till våran donator

Hej på er!
    Vi ska köpa en present till vår donator, vet inte om nån av er har gjort det men vi gör ÄD i USA och de har sagt att man köper något till donatorn som de överlämnar på ÄP-dagen.
    Men grejen är den, vad köper man?? Är ett smycke bra? Eller ska man köpa något annat?
    Känns lite svårt att köpa till någon man inte känner, det enda vi vet om henne är en massa info och hur hon ser ut.

Har ni några tips??
    Alla tips är välkomna.

• Svar på tråden köpa present till våran donator
  • skattsessan

Var på stan igår och hittade ett jättefint smycke från Snö of Sweden.
    Tänkte att då får hon ett minne utav Sverige och det var extra roligt att det står "Snö of Sweden" på själva smycket som en designgrej.

• skattsessan

har inte räknat ut exakt än hur mkt vi har lagt men ca 250 000-270 000kr. Ska räkna mer exakt sen när vi har betalat allt.

Ja visst var smycke en bra idé

• skattsessan

Hej Kansas18!
    Vi har gått genom äggdonationsförmedling så vi har valt en donator hos dom, så vi betalar den förmedlingen, sen betalar vi till donatorn och sen för hennes resor, medicin.
    Sen betalar vi till sjukhuset där äggdonationen utförs och för ICSI och sen är det för min medicin.
    Så den summan jag skrev är för hela paketet.
    Vi har visserligen valt ett paketpris så att om det inte funkar och vi gör 3 insättningar och inte går 12 fulla graviditetsveckor får vi tillbaka lite pengar och då står vi inte där helt panka. Men då får vi ändå betala för själva upptiningen och insättningen igen.

Detta är första gången vi åker dit, alltså allra första äggdonationen.

• skattsessan
    Kansas18 skrev 2007-08-09 23:08:24 följande:
    Intressant att ni valt att åka till USA. De flesta åker till Finland eller Lettland. Jag har själv varit i Lettland 2 gånger. Kan du berätta hur det kom sig att ni valde USA? Du skriver att NI valde donator, kan du berätta mer om det? När är det ni ska åka? Vilken stad ska ni till? Du behöver inte svara om du vill, jag tycker bara att det är intressant att höra om andra kliniker än dom man redan kan lite om.Kramar K
    Hej Kansas18!
    Vi valde USA just för att jag ville välja donator, alltså att vi har sett bilder på olika donatorer och fått hjälp att hitta en som är så lik mig som möjligt, vi vet oxå vilka intressen hon har, i vilken stad hon bor, om hon har nån allergi, vad hon heter och så har vi en del foton på henne, ja en hel del. För mig kändes det viktigt att veta vem våran "ängel" är. Jag ville ha en bild för annars skulle jag gå hela livet och undra.
    Vi åker imorgon den 14 augusti och blir borta i 2 veckor. Det är i Los Angeles.
    Är det något mer du undrar är det bara att fråga på...jag svarar gärna, vi är ju här för att hjälpa andra och så...
    Kramar
  • skattsessan

Hej Kicki
    Det är första gången vi åker till L.A. och förhoppningsvis sista oxå *ler*.
    Har du varit i LA? Ja det sägs att man ska passa sig för att inte vara ute när det är mörkt och undvika farliga områden. Finns ju en hel del farliga typer.
    Flygresan går nog bra, vi har ju något att se fram emot.
    Vi kommer hem den 28 augusti så det blir 2 veckor.

Ja lova att hålla tummarna hela tiden fast att dom blir blå *skrattar*
    Kramar

• skattsessan

Vi ska bo i Glendale, ett riktigt bra område har vi kollat upp. Och downtown ska vi inte vara ute i. Där är det livsfarligt.
    Nä som sagt, man riskerar ju inget. Man vill ju som sagt att alla 4!!!! ska komma hem
    ET blir nån gång mellan 22-24 augusti, så det är inte så länge till s dess

• skattsessan

Tack!
    Här ska det bli shoppa av
    Måste ju skingra tankarna lite under tiden som vi väntar på ET. Så shopping blir bra och sen ska vi hyra bil och åka lite, kanske en tur till Las Vegas oxå, bara för att se hur det är där, inte för att spela alltså.
    Ja vi hoppas på ett lyckat resultat.
    Håll tummarna hela tiden.
    Kram

• skattsessan

Tack för alla tips, ska kolla in den sidan.
    Den kuststräckan mellan San Fransisco är den vi har tänkt åka, den har jag hört ska vara väldigt fin.

Fyy, första arbetsdagen efter semestern är inte rolig, men det måste ju gå...
    Ha det så bra, jag kommer väl ta en titt på sidan medans vi är i USA och då skriver jag nog några rader nånstans.

Kramar

Svar på tråden köpa present till våran donator