• Kyoko

IVF/PGD-tråden nummer 5!!!

Erka:
    Välkommen till tråden. Jag har fått två försök helt finansierade men det första fick de ju avbryta innan ÄP och då brukar det ju inte räknas som ett försök. Nu inväntar vi besked om vi kommer att få fler försök finansierade och väntan är skitjobbig. Eftersom vi har fått reda på att det inte går att köpa PGD så då måste man ju försöka utomlands och då börjar det bli riktigt dyrt. Men vad gör man inte?! Jag har ju som dig en balanserad translokation som upptäcktes när jag födde min son och han inte överlevde. Så vi är ju helt barnlösa och tror de börjar bli snålare med försök verkar det som Men om oss kommer det förhoppnbingsvis beslutas om i veckan som kommer.

Men jag vet att det varit en tjej här inne tidigare som precis som du blivit beviljad att göra det om de stod för IVF avgiften själv så skulle landstinget så för PGD så helt otroligt låter det inte att ni fått det erbjudandet. Vill bara säga lycka till och säga att jag vore glad om du vilja följas åt med oss här i tråden speciellt eftersom vi båda är mutanter = har en balanserad translokation.

FD_
    Åhhh jag har tänkt så mycket på dig. Nu måste du hålla oss uppdaterad om alla symtom som dyker upp. Om det så är att du känner för en avanlig pizza till en kväll med extra gaser i magen

• Kyoko

Erka
    Tycker även jag att du skall ringa. Vet ju hur lätt det är att komma bort i pappershögen.

Annhan:
    Skönt att du slipper biverkningarna så länge. Hoppas du får gå hela processen utan allt för mycket symptom.

FD:
    Men du skall inte klara dig utan symptom för just nu hoppas jag på massor av symptomkänningar för din skull

• Kyoko

Nu skall tassa in och släppa en liten bomb Mike var på arbetsintervju idag uppe i Hälsingland. På stående fot så erbjöd de honom jobb. De hade t o m kollat upp referenser utan att han lämnat några...sökt upp en gammal chef som gett honom sina varmaste rekommendationer. Så han tackade ja...

- Gulp så är tärningen kastad någon gång i framtiden skall vi bli Hälsingar Det kanske inte blir i år, eller ens nästa år men nu år bollen definitivt i rullning!

Natti natti säger en något chockad individ med huvudet surrande av frågor och måste-fixa-check-punkter men samtidigt en stillsam tanke. Kanske, kanske är det nu det vänder?! Hoppas med hela mitt hjärta att det är en vinnande trend för imorgon skall de fatta beslut om vår framtid!

• Kyoko

Ni är för goa ni

Men tyvärr inget besked idag - surprice!
    Mötet är uppskjutet tills den 26/9 så det gäller att fortsätta vänta...hmmm ibland vill man bara ta väntan och köra upp den "where the sun doesn´t shine"...

• Kyoko

Zanila:
    Välkommen medsyster och det säger jag ju för att även jag är en mutation med en balanserad translokation i bagaget. Min upptäcktes ju dessvärre när jag fick min son som tyvärr aldrig hade chans att överleva. Synd att du inte hittat hit tidigare men du är här nu och det är ju nuet som räknas.

Nej jag har inte hört något mer från HS utan de skall ha möte på den 26 så efter det får vi se. Och nej jag tänker inte flytta innan jag vet hur det är med andra landsting osv. Mike skall ju bara bo där i veckorna och testa vad han tycker. Då får han chansen att lära känna stan utan mig sedan får vi se när jag ansluter mig men vi måste ju ha vår drömgård först

Själv sitter jag och förbereder mig för attåka till Rom - ja ni hörde rätt. I eftermiddag går planet till Italiens vackra huvudstad och beräknas åter natten till tisdag. Så nu får ni hia er utan mitt sällskap över helgen

Mina tankar är ju alltid med er men mest just nu med FD och väntan på ett officiellt testresultat men även Nizen som jag undrar så hur det har gått?

• Kyoko

Hej igen tjejer,

Tillbaka från Roma med en stor trötthet men mycket upplevelser i bagaget.

Ser att både nya och gamla ansikten varit inne här medans jag varit borta. Så jag säger välkommen till er nya speciellt som jag ser en del mutanter liksom jag = balanserade translokationer.

Har inte fått någon ny tid ännu så här går man i väntans tider men inte så underbara som de kan vara.

FD:

Kan inte sluta le och om jag fortsätter så går huvudet i två delar!

Nizen:
    Skönt att se dig tillbka här inne vännen. Åhhh vilken nervös väntan det måste vara. Förstår att du nu förtränger för att orka. Men när det besked kommer som du väntar på "så kommer kommer alla känslorna på en och samma gång". Kommer verkligen hålla mina tummar.

annhan:
    Så skönt att ha ett datum som är relativt nära i tid. Så du är väl next på tur om jag inte minns fel

iliaca
    Välkommen till oss här inne. Säger bara ring och kolla för min remiss slarvades bort på vägen.

Skönt att jag kan le åt andra för här gäller bara mer väntan. Ringde till KS idag men inget besked ännu tidigast under nästa vecka.

• Kyoko
    Kommer bara in lite stressat och kort och berättar att vi har fått OK på fler försök. Men vet inte när ännu för det skall planeras men underbara A ringde och sa att vi fått OK
  • Kyoko

iliaca:
    Jag har ju inte studerat men väl haft ett fulltidsjobb samtidigt som jag hanterat mitt sorgearbete (f-n så torrt och kliniskt det låter) som tar enormt mycket energi och ändå lyckats få det att gå ihop. Det du behöver räkna med är ju att vara borta någon timme för blodprover och UL samt ev. 1 dag vardera för ÄP och ET (en del har inte ens varit borta en heldag vardera på dessa). Visst är det enormt påfrestande på många sätt men på något sätt så håller hoppet en uppe utan det hade jag ju varit ännu längre nere. Ibland är det som människor vill uppmana en att vänta på bättre tider men om dessa aldrig kommer. Det är alltid oerhört jobbigt att gå igenom nederlag och besvikelser men vad är värst att vänta och sedan bli stressad av tidsåtgång och ålder (som jag känner mig) eller att gå igenom det nu med allt vad det innebär. Ja det är bara du som kan säga vad du orkar men jag tror att du kommer klara det galant enbart för att man lever på hoppet om att en dag sitta med sitt friska lilla kryp i famnen

• Kyoko

Ilica:
    Precis som för oss remissen kom bort mellan instanserna - tror jag ringde 3 ggr för att den skulle komma fram. Så det gäller att vara ihärdig. När det gäller behandling så är det ju lite bökigare när du inte bor i HS upptagningsområde men tror nog att UL och blodprov och sånt kan man lösa på andra kliniker i närheten av där du bor och så kan du bara åka dit för ÄP/ET.

När det gäller att vara uppstressad. Visst är det väl bättre att må prima liv när man påbörjar en behandling. Men många av oss har ju gjort behandlingar under en ganska pressad situation i livet och lyckats iallafall. Tänk så här om du studerat färdigt så måste du ta ett jobb och du kan ju ha lika stressigt då som nu. Inte så att jag vill övertala dig men i längta barn tiden så är ju så mycket ett stressmoment att jag undrar om någon tid är bättre och om man blir mindre stressad för att man väntar...

Gå på din magkänsla det brukar fungera bäst så.

• Kyoko

ilica:
    Jag säger bara "way to go girl" Tycker du har helt rätt inställning - nu skall bara den där snabla remissen komma fram!

Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!