IVF/PGD-tråden nummer 5!!!
Du kan läsa mer här:
wwwc.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,1061521,00.html
Du kan läsa mer här:
wwwc.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,1061521,00.html
Måste bara förtydliga det är ju embryona som skall vara friska och inte bara äggen. Genom att anlag för sjukdom kan ju även gå på pappans sida. Men i vårt fall är det ju i äggen så man snöar in lite ibland...
Anna - amatör poeten i mig plitade ner dessa rader - take it om du vill
Jag ser de tårar du fäller när du tror att ingen ser på.
Tårar min mormor, för mig som så hastigt fått gå.
Ser de minnen du gömmer i ditt hjärtas innersta vrå.
Bortom sorg och all smärta dit inte det svarta kan nå.
Där lever jag nu i minnenas land.
I ditt hjärta har vi för alltid ett band.
Här möter jag dig närhelst du behöver.
Ditt hjärta den bro som bär mig över.
Det är där i ditt innersta jag numera bor.
Du är för alltid min älskade mormor.
-------------------------------------
Gjorde en variant på mamma i min blogg...
Tess;
Tack vännen. Ja tror ju även att min ångest skulle varit mindre om vi idag varit gravida eller har hunnit få ett syskon. Tror nämligen att det är två ångestar man bär på just nu. Först är det saknade efter Buster men på något sätt har man ju måst acceptera den. Sedan är det rädslan att det inte kommer bli några sykon och där ligger en enorm rädsla. Om vi bara vore gravida så hade man ju en tro på en förändrign men nu har man bara hoppet.
FD;
Inget från dig vännen . Åhhh vad jag har tänkt på dig idag!
Hi hi tjuvkikade lite i FDs blogg Tjo hoo och grattis tjejen!
Åhhh idag har två tjejer mina tankar!
FD:
WOW och grattis 8 vidare till nästa omgång. Suck det här är mer nervöst än när Stenmark åkte ett av sina gastkramande logg på det glada 70-talet! keep us posted!!!
Nizen:
Hur gick det på UL idag? Kom in och berätta, fick ni remiss för MKP också och när gör du det i så fall?
Tänkte på det. Konstigt men det känns som tiden för min väntan går fortare när jag har er andra att tänka och fokusera på
FD:
Du vet att du har mina tankar - du har ju för 17 okuperat de hela veckan Kommer tänka på dig massor och lycka till!
Fia:
Åhhh vad nervöst - nu drogs det där hjärnbandet runt bröstet ihop sig. Så svårt att bara behöva gå och vänta så där... Nej vår väg är inte rättvis!
Själv sitter jag här och tar mig ett glas vin i min ensamhet. Ett glas rött och det är gott Skål på er!
Sogo:
Du kan skicka de små prinsessorna till Norrort så kan mamma få en riktig drottningsömn - här står jag med hela öppna famnen
FD:
Jag hoppas du får TVÅ toppägg insatta imorgon
FD:
Grattis, precis vad jag hoppades på! Blir bara så glad tjohoo yippie nu måste jag bara ta ett glas vin - så nu skålar jag för dig jag som får SKÅL!
Annhan:
Åhh härligt då är det dig jag får hålla tummarna för härnäst. Hur känns det att börja igen?