IVF/PGD-tråden nummer 5!!!
annhan Perfekt! Tack! ÅÅ känner mig så okunnig, vill veta allt! =) Hoppas inte jag ställer alltför besvärliga frågor! Så det gör inte alls ont?
annhan Perfekt! Tack! ÅÅ känner mig så okunnig, vill veta allt! =) Hoppas inte jag ställer alltför besvärliga frågor! Så det gör inte alls ont?
ingenting, oj det där lät väldigt svårt och jobbigt. Hur långt har ni kommit i processen med PGD? har ni gjort ansökan? Hur går det?
Sogo vad mysigt, jag hoppas faktiskt lite på tvillingar, men det är en lite önskan som jag har i hemlighet! ;) min mamma har tvillingbröder, så jag hoppas att chansen ökar pyttelite.. hehe
ingenting, men då har ni ju kommit längre än oss. Vi ska vänta till januari på ett första besök, vi har båda nya jobb och sen träder en ny lag till kraft i N orge, som gör att det blir lättare att bli beviljad PGD.
håller tummarna på att allt ska gå bra för er!
ingenting
visst låter det underbart? ÅÅ just nu känns allt det där så långt bort!
hur lång tid tog det eller tar det för er ungefär, med att ansöka om PGD?
här i Norge tar det ungefär tre månader...
Nizen vad härligt att läsa, jag gratulerar er så mycket och önskar dig all lycka!
Nizen usch jag kan tänkta mig! det måste verkligen tära!
jag och sambon hade det i åtanke först, vi tänkte göra ett försök på det gamla hederlgia sättet, hehe :) men jag tror vi först och främst ska försöka med PGD men den är en sån jäkla lång process och det verkar också vara väldigt tärande det och... men men vi får se, jag och sambon har ju nyligen bestämt om allt det här så vi är verkligen i början av processen. Vi ska iväg på en träff med en genetiker nu i januari sen bär det iväg. Man får enbart tre försök här i Norge och får inte ansöka om fler! Så sen får vi se om det inte tar sig vart det bär hän.
usch blir så rädd! Morsan har fått ett missfall innan hon fick mig, är sånt ärftligt? alltså har jag lättare att få missfall då? hehe känner mig ganska dum men jag vet inte mycket om någonting när det gäller allt det här och håller på och lär mig för fullt!
haha ja det var verkligen bra tajming! :) Guud så glad jag blir för din skull! Det är så kul att läsa att det går bra för andra, då får man hoppet att det ska gå bra för oss också!
vad är det jobbigast eller mest påfrestande med PGD?
MallaMojs jag läser gärna din blogg!
Tjejer! Jag har en fråga, vad är det som har varit jobbigt med PGD? många som skriver att det är påfrestande, är det hormonerna, samt misslyckade försök osv?
Kram på er!
MallaMojs
Tack! ÅÅ jag vill så gärna ha bebis, men guud det känns verkligen som en evighet dit! Och jag måste vänta ett tag, har precis fått nytt jobb, med 6 månaders prövotid, vill inte bli på smällen det första jag gör. Tänk om man får sparken? *suck*
Jag tycker heller inte du skräms, det är ju bra att veta! Tack för era svar tjejer! NI är u helt underbara! Jag är rädd att chefen som är helt underbar, ska känna sig lurad eller liknande att det första jag gör är att bli mamma ledig... hehe särskilt när det är en ny förskola. För jag har verkligen fått ett jobb som är rena drömjobbet, trodde aldrig någonsin att jag skulle få jobba på ett sånt ställe! Men som sagt, om vi börjar med hela processen nu i Januari, så lär det ju ta ungefär 6 mån.
allt som allt och sen vet man ju heller inte om man misslyckas en eller två eller kanske till och med tre månader. Så jag ska nog inte berätta något föränns (eller hur det nu stavas?) man vet helt säkert på att man är gravid.
Kram på er alla!
om vi inte blir beviljade i Norge så får vi göra det svart, men betala ur egen ficka hade vi tänkt göra i såna fall. Eller göra ett försök på vanligt vis och sen göra moderkaksprov, men det är verkligen en sista utväg känner både jag och sambon.
Tack MellaMojs! då borde det ju bli till och med längre än sex månader med andra. :) jag får försöka se det positivt med andra ord.... hehe fast att vänta så länge känns ju inte så himla kul precis...
Nu ska jag mysa med min sötis!
Ha det!