Iliaca, När vi förlorade T i januari 2004 visste jag inte riktigt vad jag skulle göra med livet. Vi visste ju att vi skulle försöka skaffa barn igen och ärligt talat så trodde vi nog i början att det skulle gå ganska smärtfritt. Men jag beslutade mig ändå för att börja studera och börjad alltså min utbildning i augusti 2004. Och som du säkert redan har koll på så har vi fortfarande inte lyckats få ett friskt barn. Nu är jag ju gravid för åttonde gången och det har varit och är en otroligt kämpig resa. Men som Kyoko skriver så håller hoppet en uppe över ytan. Det var en period där varken jag eller sambon kände att vi pallade mer, men då tog jag en termins studieuppehåll och vi sålde vår lägenhet och flyttade till Thailand och bodde där knappt sex månader. Men sedan återupptog jag studierna när jag kom hem igen. Jag vill inte vara negativ nu när alla andra är så positiva angående att plugga samtidigt som genomgår allt detta. Men för mig har det varit otroligt jobbigt. Jag känner att jag inte riktigt har tillgodogjort mig utbildningen så som jag velat. Jag kan inte påstå att jag missat särskilt många föreläsningar dock. Vi har i princip bara åkt till HS för ÄP och ET och till KS för moderkaksprov. Men kommun vill att allt som går att göras här SKA göras här, så vul och ul och allt har alltså gjorts här där jag bor. MEN!!! Jag måste ändå säga att jag aldrig skulle gjort ett annorlunda val idag angående studierna trots att jag vet vilken pärs det har varit. Tänk om jag hade jobbat på ett jobb som i princip bara hade varit ett jobb som kändes som "så länge, under tiden, tills vi får barn"? Då hade jag känt mig helt tom och jag hade definitivt känt det som att jag hade slösat bort fyra år av mitt liv. Nu har jag ju snart en bra utbildning i ryggsäcken och även om vi inte lyckas få barn, så har jag ju i alla fall möjlighet att fylla mina dagar med det jobb jag vill jobba med. Så jag skulle ändå, trots att det är tungt, råda dig till att plugga. Man fixar mer än man tror
Många kramar till alla nya och självklart till er gamla trogna också !!!